torsdag 5 september 2013

Sinoclear ser jag fram emot nästa omgång av

Jag testade nu Sinoclear ca två veckor och den hade viss effekt , ska se vad en behandlings omgång till  kan uträtta om ca 10 dagar. 

Jag har beskrivit den i två inlägg på en sida på Facebook och lägger in dessa två inlägg här.

 1 )  Nu på dag 6 och dos 5 (igår kväll) så har det gått åt 4 hushållsrullar papper , mindre värktabletter då trycket i bihålorna minskat och har haft bättre luktsinne . I går så kom det lite blodblandat från näsan men bara en gång så det kan varit från ett lager sedan tidigare i hålorna . Jag har 8 dagar kvar på nuvarande kur så jag återkommer med mera data om ett par dagar, men helt klart så får man snyta ut under hela dagen men mest under ca 2 timmar efter sprayningen. Jag har också tagit Sinova forte fram tills i går och har acetylcystein 3 st /dag. Jag kommer helt klart köra denna kur ytterligare gånger då idén är bra och logisk, lite som en abscess man tömmer för att det ska kunna läka. Men det är viktigt att man bara tar sprayen en gång dag och inte andas in samtidigt som man sprayar så att man inte måste avbryta kuren i förtid . Sedan så ska man ha ett par timmar där man inte tex behöver köra bil mm då tårarna rinner och man nyser och snörvlar efter och de rekommenderar att man tar den ett par timmar innan man lägger sig. Jag har själv tidigare provat med retning med hjälp av peppar men efter en första retning så har det sedan blivit ett värre stopp tillskillnad  mot denna som flödar på även lite dagen efter.


2)Från igår den 4/9-2013  Tog den sista nässprayningen nu i kväll och den hade på mig en mildrande effekt på tryck och värk plus bättre luktsinne under hela kuren på 13 dagar , det blev inte stopp utan flöt på så att säga, men helt rensat är det inte. Jag har snutit mig kraftigt efter varje dusch och det har gått åt nästan en hushållsrulle per dag , men om det är allt pga av gammalt eller om sprayen i sig framkallar en del nytt sekret vet jag ej men förmodligen så är det mycket nytt också.. Jag ska testa igen om 10 dagar att ta en kur till då det stod att vid kraftigare bihåleproblem så kunde man vara tvungen att göra så. Helt klart så tror jag att denna spray kan förhindra/kurera åtminstone nya bihåleinflammationer då den sätter fart på sekret och förhindrar stillastående sekret.




Allt som kan minimera antibiotika  användningen på ett förnuftigt sätt är bra då man inte forskar / tar fram så många  nya sorter  

Två patienter dog av bakteriesmitta där antibiotikan inte hade effekt mot  bakterien : SvD  ar 

Inga kommentarer: