onsdag 6 december 2017

Bryta magnetfält går det nu eller med andra fysik lagar , mörk energi/materia ?

Hur gick det med E-katten ? 
Höll på med hobbytester med magneter en gång ( som jag tänkte fortsätta med då jag får tid ) för energi utvinning. I väntan på prylar så arrangerade jag två magneter i ett glas så att den ene svävade ( gillar den kraften   ) . 
Ytterligare senare slog jag på vatten i detta och lite senare ändå så satte jag in multimeterns tåtar på kul och fick en halv volt   
Är väl metallen runt dessa magneter som skapade ett enkelt batteri, men det visste jag inte då och blev väldigt intresserad då jag undrade om magneterna genererade el då de var i vatten och den ena svävade   . Kanske Rossi har hittat något liknade men fattar inte att det troligen är som en vanlig citronbatteri , där citronen ger mer då det är syra i dessa   

De andra testerna jag tycker är kul och hoppas  på i framtiden kunna laborera lite med , hellre en  tex Runriks  kub   är brytande legeringar mellan svävande magneter så man kan fånga rörelse energin på den magnet då som faller neråt , tills detta legeringsklädda "fläktblad passerat och kastar upp den igen . Har lite sådana test jag vill göra och säger någon att det absolut inte kan fungera så säger jag väntar även på mörk energi /mörk materia legering :D

Inga kommentarer: