måndag 2 januari 2012

Cannabis och kat är inga grönsaker.

 Impulskontrollen blir väl inte bättre utav cannabis och alkohol på en redan mindre " Orbitala hjärnbarken ",  som behandlar kontroll kring  beslutsfattandet med mera.


Då man läser om skjutningar lite varstans numera så undrar man vart det brustit, om det är dataspel, tillgång till vapen och droger. Eller om det helt enkelt är en eskalerande situation där det blir dumt att inte beväpna sig då man kan förvänta sig att den andre är det.


Det går inte att förringa drogers potenta verkningar som hos  till exempel kat och cannabis och att de dessutom kan få helt oanade konsekvenser hos folk i kombination med sviktande /defekt  hälsa  och alkohol.

 I DailyMail UK kan man läsa hur studien gick till och mera om cannabis


Uppdaterad 4 Januari 2012.
Jag har fått ett par svar som är Pro cannabis och jag släpper inte på dessa då detta inlägg som jag gjort är inte huruvida  cannabis ska legaliseras eller inte .
Min personliga iakttagelser om cannabis   och uppfattning är att endast för strikt  medicinskt bruk så kan man överväga det, men det gäller även alla andra droger där man inte har något annat att ta till. Jag kan jämföra med 96%alkohol där jag inte tycker att det ska börja säljas på bolaget , men om någon hade kronisk halsfluss , där vare sig  antibiotika eller något annat  fungerade , så kunde man pröva om man trodde att det fanns en chans att det skulle hjälpa, att ta ett par nubbar om dagen för att se om det fick bakterien att hållas på en lägre nivå så att immunförsvaret kunde ta resterande.
Med Cannabis så borde man fråga sig om man kanske behövde melatoninpåslaget som det ger och i sådana fall byta till rent melatonin och inte använda en så kraftig drog som cannabis?
En länk till DN kanske kan förklara en del bland andra informations länkar.




SvD  DN   SVD

Inga kommentarer: