tisdag 13 september 2022

Det måste bli en samsyn nu i Sverige. Höll på att bli rasist själv mot en grupp men hjärnan /jaget gillade inte det .

 

Det måste bli en samsyn nu i Sverige. Vi ska inte någon behöva må dåligt/oroa oss  över att i familjen rakt över gatan kan någon flyga ut genom balkongen i ett hedersmord.

Vi ska inte heller behöva oroa oss för att gamla nazister ska vandra på gatorna och kräva folks död och utvisning. Vi ska inte heller behöva oroas över att kommunister eller Stasi med deras metoder som Zersetzung, ska vandra på samma gator.

Vi kan inte ha 1, knark bland skolungdom för det leder till 2, tjejen i Malmö som fick en rak höger  då hon passerade en yngre invandrad förmåga som måste rökt/ drogat bort sig kraftigt och kan varit   dehydrerad   i kroppen och fick snedtändning … osv osv.

Det som behövs är att fler här får chansen att arbeta med sådant som hjälper deras hemländer med vatten utvinning, sanitet, energi osv. 

Jag började ett par gånger  känna mig nästan som en  hel rasist (se länken )  och folk från S del i det på ett mycket fult sätt där de skickade på mig ett gäng som skulle skrämma mig ( förmodligen i palme utredning, se länken) , och skraj blev jag och villig att slåss mot gänget ,för den de hotades liv, men efter allt jag ogillat nazister i filmer och tyckt synd om Judar  och tyckt synd om människorna i Kunta Kinte (slavhandlare serien som gick då jag var barn/ung på tv ) och jag förstod att det var ett hat som nästan tändes  efter flera hot, inbrott och att de skulle hota tillbaka kvinnan till sitt ex (=våldtäkt i min bok) plus hotade våldta och mörda  en person runt mig  så började jag fundera lite, efter att jag efter en tid "bara" blivit störd av en grupp jag kallar LK gruppen (Se länken ).

Tankarna om att nästan bli    riktig rasist, det var inte min personalitet och jag började inse att med vatten så slapp många ha dåliga hederskulturer, dåliga livsvillkor och slippa bråka om mat och vatten hela tiden och då jag förstått  oron för att andra ska skadas så lugnade jag ner mig och tänkte att om man fixar vatten , mat, medicin , läroböcker,  elektricitet  så blir planeten bättre och enligt Hans Rosling så kommer befolkningen plana ut på 10 miljarder om alla får det bättre för då föder kvinnorna 2 barn per kvinna.  


Jag kan utveckla mer  men då timmen  är sen så  vill jag bara knyta ihop detta lite kort nu ang samsyn och det är att vi har sett hur djävligt Sverige sett ut nu, vi har inte ens en rymdbas som kan föra människor ut i rymden  (teknik förtrollning) och vi har 6 färre  reaktorer där vi  skulle behöva fler för framtiden och nu tror folk att barn ska kidnappas och att det kommer bli  massutvisningar.

Men kräv att få tillverka sådant som kan hjälpa andra länder här i vatten, jordbruk och energi, Att S inte gjort detta under alla år? Vilken människosyn har dessa då de tror att människor ska glömma sina familjer  så fort de själva korsat gränsen hit?  Deras grund kan vara bra men de har gjort så många fel nu och kostat oss så mycket  så att de bara kör på och mår nog inget vidare.

Men vi som stått och sett på utanför har ju facit på hur ställa till rätta  som bort med knark från skola och ungdom ( In med optimistjollar och fiskespön plus säkra flytvästar är en  hobby idé för att kajka runt i sjö nära lägen), låt de som rökt på sig ett beroende av cannabis skriva en lista varför denne använder detta och om inget annat finns ge dem marijuana på recept med starka förhållningsorder om hur förvara det på ett barn och ungdoms säker sätt  som en del i behandling plus ett telefonsamtal var 4 månad om denne önskar sluta med detta rökande och får hjälp då med melatonin och sömnmedel om det behövs.

 I övrigt så kanske en receptförskrivning kan ske för 1,) sjukdomar , 2,) vid 25-30 års ålder för att få testa om man gillar det i stället för alkohol, vilket jag tror få gör.


Fler poliser,  35 000 sammanlagt , kanske 40 000 ett tag ( tills pensionsavgångar etc ) tills vapen är rensat och folk satts i arbete med antingen tillverkning av  hjälpmedel för torra regioner eller reguljärt arbete.


Läkarvården måste genomgå  en reform så att inga stirrar  på andra läkares journaler enbart  utan gör en ny bedömning varje gång om det är någon som söker med långvariga problem. Detta minskar även köerna då en behandlad patient kommer mindre ofta tillbaka och upptar då inga tider som andra kan få. Bra vård direkt är lösningen!


Arbetstillfällena  kommer, dels om fler ska tillverka bistånds produkter då det skapar leverantörer, bli många.

Så om alla börjar fundera på dessa snabba förslag innan det  startar tråkigheter , och löser dessa problem först så att hela världen kan få hålla tillgodo med den ingenjörskonst/industri/tillverkning  vi är kända för med arbetare som hellre gör jobbet bra direkt än måste göra om det varje gång, så att färre behöver fly, färre bli lemlästade i krig och alla har mat i kylen på ålderdomen tom mitt i Sahara så blir det bra och alla kan ta varandra i hand utan detta tjafs om höger vs vänster nu.

Lös världsproblemen. Detta blir CO2 sänkor också i tredjevärlden för ju mer som växer desto mer CO2 binds . Så samsyn nu först på de områden där man räddar liv  sedan blir tjafsen bara små gruff  

Ursäkta stavfel mm är trött och korrekturläser imorgon. 
             

Inga kommentarer: