onsdag 21 september 2022

Förvanskade CT röntgen svar , går inte ändringarna att spåra?

 Förvanskade CT röntgen svar , går inte förändringarna att spåra?

https://www.washingtonpost.com/technology/2019/04/03/hospital-viruses-fake-cancerous-nodes-ct-scans-created-by-malware-trick-radiologists/

Jag hade tre ct röntgen svar som visade på en operation på fel ställe ( Högra maxillarsinus)  efter en operation på rätt ställe (Vänstra maxillarsinus) och skulle utomlands för att göra samma operation som var rätt på högra sidan , men ser att man opererat där. 

Var tvungen att kontrollera med ÖNH och en kirurg säger flera gånger att jag är opererad även på höger sida men lite minde än på vänstra sidan  Ser sedan i journal att även en önh läkar e8-9 år innan efter operationen beskriver bilateralt opererad också.   


Då mina slemhinnesvullnader är  mer en de 7 och 6 mm stora hålen på högra sidan och det större på 12 mm på vänstra sidan tagit bort all värk på den sidan, så   åkte jag utomlands och öppnade högra mer och den trycket och värken jag haft  i många år  under okbenet och in bakom ögat försvann helt. 


Nu har ju två undersökande läkare med fiberoptik undersökt mig  efteråt och konstaterat att det är opererat på bägge sidor ,men om  jag inte haft det så hade det varit svårt att lita på CT röntgen, en hackare kan ta sig in och manipulera bilder och ställa till det ordentligt som i artikeln ta bort eller lägga till cancer som vana läkare tar för sanna?     

Inga kommentarer: