fredag 23 september 2022

Patientskadenämndens yttrande efter att försäkringsbolagets handläggare undanhållit på eget bevåg information. del 2

 Jag lägger ut försäkringsläkarnas  beskrivning  som nämndens läkare gått efter  och lägger samtidigt ut journalblad  först på den läkaren från 2012 som beskrivs som mycket erfaren, och ja han har skrivit ÖNH läromedel etc men sammanfattar mycket taget ur luften som tex att det skulle förvärrats av att jag gått ner i antal cigaretter per dag  möjligen för att han visste att jag precis innan tagit en kur med azithromycin, men det  var ett försök att ta bort alla besvär i bihålan där vissa var ständig och andra återkommande 1 -2 ggr vecka i flera dagar, trotts det så visar CT  röntgen kraftig slemhinnesvullnad   dock utan vätska/gas förmodligen pga antibiotika kuren som alltid lindrat tryck och  värk. 

Denna försäkrings läkare  verkar inte överhuvudtaget läst detta med antibiotika eller ens besök nummer 2  hos samma läkare JK där läkaren beskriver de fynd som gjorts på röntgen och ang tand och att jag ska upp till hösten till en annan läkare på ÖNH ( samma som jag var hos efter flera månaders långtids låg dos kur erytromycin  som denne inte beskriver  i journalen men jag fick det  lever test  som jag bad om  då jag läst att den kunde skadas )

Jag ska idag ringa finansinspektionen bland annat  så jag lägger ut 5 document här, först försäkringsbolags läkarna sedan 2 journalblad och en bild från den röntgen ( minns att det är efter minst 5 dagars azithromycin 600 mg /dag - Ultreon -kur) 

Försäkringsbolags läkarna

sida 2av 3 

 

 
sida 3 av 3 där läkaren tycker det är förvirrande med dels justering av operations årtal som var 2009 men beskrev av en senare läkare 2011. Jag kan ju tycka att om första röntgen som visar extra operations hål på fel sida  2010 skulle vara ännu mer förvirrande om det stod att det var opererat först 2011. Min antibiotika dagbok förstår jag man inte tagit till sig då inte ens tre läkares  journal beskrivning av antibiotika intag inför   CT röntgen och undersökning har man berört, inte heller knappt något om extra hålen som förvillat andra ÖNH läkare som dessutom inte sagt något om dem till mig trotts att det stått med på röntgen svaren där jag sagt att jag har två hål på min vänstra sida ( som nu mer verkar bara var ett enligt två röntgen svar och en undersökning 2019 ? ) 

Sedan har man inte tagit in att inför CT röntgen 2009 innan operation så hade jag fått 10 dagars kur Ery-Max mot misstänkt sepsis som även en ung ÖNH  läkare  missade  helt.  






CT Röntgen 2012-04 -17 efter azithromycin kur med 600mg Ultreon /dag 




 Journalblad av J** K*** 2012 04 02
Som sagt en del felaktiga summeringar och antaganden som att jag skulle försämrats efter att dragit ner på rökning vars uppkomst kan varit att han trott att jag tagit antibiotika mot tillfällig försämring av bihål amen det var bihålans normala tillstånd jag testade att  bränna ur med hög dos antibiotika.

Och då det gäller mig så har ÖNH läkare alltid titta efter andra orsaker kanske på grund av  en Dag N   sammanfattat två-tre besök som ett där hans tidigare fundering  innan CT röntgen som,han sade inte konstigt att du har huvudvärk alla bihålor utom pann bihålorna är inflammerade då han fick svaret,  om neurologiskt hamnade sist ( han sade vissa får operation och andra inte "läkaren"  som slut ord och brände journalen efter 7 år )    





 Journalblad av J** K*** 2012 06 07 




 Jag kommer allt efter som fylla på med flera inlägg och länka till redan gjorda som denna från igår

https://larsschnellsblogg.blogspot.com/2022/09/patientnamndens-yttrande-efter-att.html
 Del 1 

Inga kommentarer: