torsdag 22 september 2022

Patientskadenämndens yttrande efter att försäkringsbolagets handläggare undanhållit på eget bevåg information för nämnden och de egna försäkringsläkarna.


 Detta kom idag efter lång väntan med en utbyt handläggare på försäkringsbolaget  och två försäkrings läkare som inte kunde läsa innantill ang antibiotika behandlingar  som jag klar och tydligt sagt att de mildra mina besvär och som tre läkare sagt att jag haft inför dessa CT  röntgen och undersökningar. 

Inte ett ord  om fel operationen i yttrandet som var på höger sida men endast skulle varit på vänstra sidan. Den felande operationen var förvirrande för andra läkare som trott att jag vart helt opererad uppenbarligen , men det var för små hål där som var på 6 och 7 mm mot 12 på vänstra sidan. 

Det som förbryllar mig nu är att läkaren sade efter operationen att han gjort två hål och lite större så att det inte skulle växa ihop , men i två av 4 efterföljande ct svar så står det ett hål på vänster sida  och i ett av dessa fyra så står det bilateral maxillarsinus operation och ett av dem så jämförs bara svullnader som försvunnit i vänster sida men i gengäld kommit i höger sida ( som jag alltid sagt att det kommer på ena eller andra sidan  men ofta samtidigt med tryck och värk vilket återkom snabbt efte operationen på höger sida med de  mindre hålen då slemhinnan svullnar till >10mm ).

Tydligen har nämndens läkare gjort samma miss och inte läst in antibiotika behandlingarna i samband med röntgen och undersökningar utöver att jag i två utav dessa möten inte kommit upp när det var som värst utan ena gången skulle kolla vad det var för operations hål som står med i 3 ct svar efter operationen och ena gången för att kolla adenoiden  vilket en läkare sagt var större på mig 2012  och hade tagit doxyferm plus sköljt med många liter kolloidalt silver 2017  , varit på 3 KOS behandlingar och haft en + en infektion som tömt sinus totalt 2019 men var där då för att se varför hålen stått med efter op.

Jag åkte sedan till Estland nov 2019  och öppnade upp höger sida och kraftig värk innanför okbenet, kinden och bakom ögat försvann direkt , även öra som jag haft problem med sedan först 2001 och senare förvärrat från runt 2009 och fram tills i nov 2021 då jag fick ett rör insatt  , var   bra tills jag fick par månad senare en infektion som misstänktes vara covid 19. 

Läkaren var oförsäkrad så jag hamnade på ett special försäkringsbolag där den första verkade seriös men den andra tycker att denne kan undanhålla beskrivning av fel operationen och varför det sett bra ut vid två tillfällen.

Att tre läkare har beskrivit antibiotika behandlingar innan undersökning och ct röntgen  i sina journaler plus att jag  bifogade en antibiotika dag bok där förbättringar noterades tydligt vid antibiotika behandlingar av långtids azithromycin mm, kallade ena läkaren "förvirrande " 

Jag har kontaktat advokat så detta kommer dras i domstol och jag ska kontakta finansinspektionen i morgon ( ringde försen i dag ) och se om  handläggare på försäkringsbolag får undanhålla bevis för en nämnd godtyckligt. Denne försökte idag skicka bevisen men nämnden ville inte ha detta nu då de har givit utslag i ärendet ,men då jag innan fått veta att  just detta inte skickat med så frågade jag om de skulle tittat även på det och det fick jag svar att de hade det gjort om det varit med. 

Nämndens läkare var hemliga först men jag ska få dem då jag sade att jag haft 16 ÖNH läkare var av 4 ( ska vara 5)  har gjort någonting och resten inget och att en av dessa som gjort något var den som opererade mig i Estland 2019 och tog bort den värsta kvarvarande värken och trycket.

Jag  ska lägga in länkar  och material i andra inlägg som CT röntgen svar mm allteftersom.

Jag har en stor JK anmälan  -rörande hot, trakasserier, mordförsök med mera  sedan åtminstone 1997 av en S  märkt grupp jag kallar LK gruppen  efter att vissa trott att min bil varit på mordplatsen vid mordet på Olof Palme  1986 , men bilen var krockad 2 månader (27/12-1985)  innan av en ambulans då den stod parkerad mm -på gång så fort som nuvarande JK  är bort bytt.    

En film då jag pratar med patientskadenämnden idag


        

Inga kommentarer: