torsdag 6 juni 2024

S märkta Per Albin och Nazismen, Cannabis inte bra , vatten bistånd, Etik , mångmiljardindustri med rent vatten med mera


(Jag har en timme kvar på filmen att se men det jag sett är mig totalt nytt  främmande och sorglig chockerande   så någon med källkritik får gärna tipsa mig ) 


 I Youtube klippet så handlar det om mycket jag alldrig hört och då jag läste historia 1b förra året så tänkte jag att Per Albin Hansson var en bra Sosse men det var han inte på alla plan enligt filmen. Se Filmen. Då verkar S varit (har inte någon källa på att det stämmer allt i filmen ) okej med folkmord på de man inte gillade i stället för att strama åt gränser.


Med våran utbildning och kristen etik ( fler religioner har ungefär samma grundsyn, men det ska ju vara helt frivilligt och ett rättesnöre och lugnande tanke som "annars vore det ju ingen idé om det inte finns något efter döden") så borde man satsat på att hjälpa världen med vatten utvinning, vårdutbildningar odlingstekniker etc och sprida det så att folk slapp strida om munsbitar eller hålla sina barn som en pensionsförsäkring där hedersmord tas till om de inte gifter sig "rätt".

Sverige måste bli , som man ska tycka om sin nation, Bäst igen och skulle vara en mångmiljardindustri med att tillverka och installera vatten till alla behövande som i från Europeiskt håll borde i startkapitalet tas från bistånden.
Sedan undersök cannabis med de farhågor jag har om den, kolla våldsdåd där folk hyllar mördarna om det finns THC i blodet på dem tex, en skadad jägare jagar fult och avtrubbningen av cannabis vill jag ha utredd och fullt förstådd, då den är nog bra i torra områden med brist på allt då du kan slumra länge och få hunger noja och käka även kanske skämd mat, men också få upp ett ursinne utan ånger så länge avtrubbningen är verksam, där en kall öl eller ett glas vin varit bättre om vatten och mat funnits, vilket vatten kan råda bot på bristerna.

Ang youtube klippet så borde S sätta sig ner och försöka klura ut en bra förklaringsmodell, med "vi trodde ju inte att de menade allvar med sådana vansinniga idér" och likt barn ville vara lika stöddiga då ovetandes om grymheter med fred sedan 120 år i Sverige.




Uppdatering kl 11:102024-06-06

Har sett hela filmen nu och man förstår vilken nedtystad varböld man har inom S att tysta ner med metoder som används även i nu tid med tex LK gruppens användande av olyckor och zersetzung och hot .
Detta är en varböld som man måste sticka hål på för besluten färgar mycket av deras beslut än i dag, där man inte fattar varför inget utvecklas framåt i Sverige. S 2.0 kanske ? Tex säga " På den tiden var vi korkade i allvarliga delar men nu ska vi implementer det bästa för arbetaren och företagare" så att man på andra halvan av 20de århundradet kan se dessa som ett valbart alternativ, jag kan inte det idag!


Inga kommentarer: