måndag 3 oktober 2022

Då det Thailändska fotbollslaget fastnade i en grotta 2018 som började vattenfyllas så frågade man Elon Musk. The soccer team that got stuck in a cave in Thailand in 2018 for 18 days.


 

 



https://www.netflix.com/title/81306195  (börjar på onsdag  5/10-2022) 

bland andra om hur han skulle lösa det. Deras problem var att det inte kunde använda dykutrustning  på dessa barn då det var lätt att de skulle få panik i en trång vattenfylld grottgång och då drunkna.
Jag tipsade då frågande om varför de inte tog vatten täta säckar, sövde dem  och satte på syrgasmask över munnen eller in i denna säck direkt och lät vana dykare ta ut dem i dessa säckar lagom fyllda med syre eller mun mask med syre. Jag skickade tipset till en Thailändare tydligen i regeringen som läste meddelandet och sedan blockerade mig på facebook och samma till Elon Musk på twitter förmodligen.

Jag såg sedan att man använt denna teknik, men jag hörde inget om det, inte ens ” vi hade tänkt på  samma sak innan”  eller ”tack ändå”.  

Jag blev glad att man fått ut hela laget och tänkte inte mer på det förens nyligen då filmen  går på Netflix och ska kolla  så att det var min idé som jag såg två variationer på i media , en som var precis som jag instruerat och en annan  som inte var helt den samma.  


Uppdatering idag den 5 okt 2022 efter att ha sett filmen .

Den dokumentär filmen var bra. Min idé var att söva dem och lägga dem i skyddande säck med syreförsörjning, de löste detta med tätslutande ansiktsmask och bakband händerna och sövda.
Jag skickade som sagt idén till en thailändare på Facebook och även till Elon Musk då man frågade han om råd. Blev blockerad på Facebook kontot av ena och hörde inget av den andre men samma idé användes, sövningen vilket aldrig gjorts tidigare.
Hittade två messenger meddelanden nu också ,skrev även på twitter om jag inte missminner mig men haft ett annat konto så ingen idé kanske att leta?



 


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2o9y5/elon-musk-ska-radda-pojkarna-ur-grottan--med-hoppborgstunnel



Inga kommentarer: