torsdag 13 oktober 2022

Min fråga först sedan ett bra svar som leder mig framåt om Palme Mordet då min vita Volvo, jag och mitt sällskap mm blev misstänkt trotts krockad 27/12-1985

 Kom lite närmre idag se kopiorna nedan. Jag som frågeställare sedan svar och sedan jag igen

🙂
Den figurant nr 5 som Sigvard Cedergren pekade ut som den springande mannen på Luntmakargatan , vem var det? Jag har försökt få ut dessa uppgifter men de hittar inte dessa trotts datum och alla märkningar som finns med i förhörsprotokollet från video konfrontationen. Förhöret är märkt först med KB-10293-1-D och även ett överstruket märke : E 1929-1-D och dokumentet är numrerat ”83
Förhöret hållet på Krim avd KK 1 7 tr
den 18 Augusti 1986 med början kl 14.40
av Krinsp Ulf Norlin.
Jag gav själv ett tips 2019 om en Lennart som var i faggorna då. Militär och jobbade som väktare med tillgång till tunnlarna i området, länsrätten och tunnelbanan och var runt 32 år vid mordet. ( Tipset länkat som nummer 5 i min JK anmälan som jag lagt ut på min blogg med mitt namn )
Svara
NN
13 oktober 2022 kl. 17:58
På sidan 83 som du hänvisar till
Står det:
———————————————
Cedergren förevisades den video-
upptagning som finns på en konfrontation och han pekade där ut nr 5
vilken var en polis som ställt upp som figurant.
———————————————
Förresten, numret KB-10293-1-D verkar vara fel.
Det står KB-10393-1-D
Svara
Lars Schnell
13 oktober 2022 kl. 18:22
Din kommentar inväntar granskning.
Jo precis det var en polis han pekade ut men hur han såg ut som möjlig signalement framgår inte och ingen bild . eller namn. Mitt namn har man inte sparat på tydligen men andras.
Tack för trean, kan varit det som fått dem att inte hitta det trots datum och namn om de bara gått på nummer, så ska sända in igen. Jag tycker detta plus gångarna i området är det viktigaste spåren i utredningen, en utredning jag först 2015 började titta lite närmre på.
Svara
Kommentera

Inga kommentarer: