tisdag 9 april 2024

Nu har jag skrivit till FNs tortyrkommitté:

Till FNs tortyrkommitté:

Hej!
Jag är en 57 årig man boendes i Sverige, jag är ledsen att jag skriver på Svenska men min engelska är så dålig i skrift så jag testar första mejlet på mitt språk Svenska ( Swedish )
Jag har sedan 1997 varit utsatt för hot, förmodade mordförsök (nära olyckor), väckningar på nätter och en mängd trakasserier, inbrott, skadegörelse, baktalen på arbetsplatser och ny ort , förvägrad sjukvård som orsakat många års smärta och sjukdom där jag till sist opererade mig utomlands i Estland 2019. 2015 såg jag mitt namn i en blogg om Palmemordet och såg att min bil som var krockad av en ambulans 1985-12-27 var misstänkt för att blockerat ett vittne på mordkvällen den 1986-02-28, men stod inför skrotning på en bilfirma tills 19 mars 1986 och skrotades då. Jag såg mitt namn på andra sidor som på Facebook grupper med 10 000 medlemmar och på Flashback och på andra sidor på nätet och förstod då varför man börjat samtidigt 1997 prata om Palme med mig, helt okända för mordet på tal, och jag visste inget mer om detta, alla mord var lika tragiska för mig och inget jag undersökte då jag litade på polisens arbete.
Nu nästan 28 år senare så fortsätter man sabotera för mig med ekonomi, hälsa, arbete (plus facket) och jag har undrat hur man vågar? Och sett att till exempel läkare ljugit och skrivit ner mig angående ÖNH (ENT) vården, man har ändrat i journaler så att det ser ut som annat än de röntgensvar de säger först bevisat sjukdomen, och inte blir det sista svaret. Så att först fick jag vänta med samma besvär från röntgen 2001 (som jag haft redan många år innan ) till första operation i Sverige 2009 som kurerade halva problemet i maxilarsinusarna men den andra sidan , den högra, som jag hade besvär kvar tills jag opererade i Estland 2019 , hade man enligt 3 CT röntgen och två Fiberoptik Undersökningar öppnat redan 2009 också men med för små hål (6-7 mm mot 12 på vänstra sidan) och detta tar inte IVO upp och skadestånd för 10 extra års smärta och sjukdom utbetalas inte då försäkringsläkare hävdar att det inte är opererat på fel sida och att jag var frisk under hela tiden trots att jag använt antibiotika innan vissa av undersökningarna och röntgen och trots att två läkare beskriver sjukdom var av en Docent i ÖNH (ENT).
Inför en överklagan om nekat skadestånd då jag ser en läkare som skrivit ner mig och ljuger och som inte har noterat 3 långtidsbehandlingar av antibiotika så beställer jag receptlistan från Socialstyrelsen och där är dessa recept precis som jag beskrivit, men ser även att en läkare 2006 skrivit diagnoser om mig då jag var endast där för att få melatonin på licens en gång per år och det var då jag såg hennes motiveringar som var konstiga som "ganska stabil nu" eller "ovårdad " ( duschar varje dag och tvättar mina kläder som är hela och rena innan jag går ut ) där hon enbart behöver skriva att jag sover bra på melatonin kapslarna. Så jag tänkte att jag hade ju bett om att få gå där på grund av licens motiveringarna då Sverige slutat med vanliga recept och två husläkare inte ville skriva dessa motiveringar ( för mycket extra arbete) och det är inte bra att hon skriver så då jag väntade på att anmäla den grupp som kom 1997 ( "LK Gruppen" där en man Lennart Karlsson berättade 1999 att han var polis och efter det så blev det många år fram tills idag trakasserier och ett kraftigt hot 1999 som jag polisanmälde 2004 ) och då en händelse som jag tror var ett mordförsök då ett rep lossades utan att säga till mig och jag var nära att falla 4 våningar ner i asfalten vintern 2002-2003, så talade jag om att det var sådant jag väntade på att ta upp, och att mitt liv var i väntans tider. Hade då 7 år kvar att vänta för att inte detta skulle drabba andra runt mig då jag pratade. Vi diskuterade höjder och om 4 våningar var dödlig höjd vilket jag sade att jag tror det och just där så var det stor risk att dö med spetsiga smidesstaket på innergården där fallet blivit. Efter detta möte så tar jag ut journalen och ser att hon skrivit " verkar paranoid". Jag trodde då att de måste ringa polisen för brott som ger mer än 2 års fängelse, och trodde att polisen skulle höra av sig, inte detta "verkar paranoid", och sade att som jag sagt jag kan inte berätta mer ännu och bad om att min avvikande mening skulle föras in, vilket skulle noteras.
Ser nu att hon beskriver två diagnoser som är som gjorda för att LK gruppen ska kunna fortsätta att trakassera och varit det som gjort dem så pass orädda under åren men även så att läkarna inte ska ta mina smärtor och sjukdom i bihålesystemet på allvar (där jag har samma frekvens av sjukdom kvar men i höger öra och näsan efter operationerna.) De hela började med ett mell NNNN gäng 1997 som hotade min NN och min NN med våldtäkt och död och då jag skulle möta gänget så kom det människor runt mig och det kan förmodligen redan varit planerat med LK gruppen och Palmemordet kanske för att jag som 18-åring var i området på kvällen med min 33-åriga flickvän som jobbade på Länsrätten som förste notarie och blev beskylld av privatspanare och en i kommissionen 1996-1999 för att kunna vara den som stulit och raderat Statsminister Olof Palmes skattebesvär "Harvard akten" bara timmar innan mordet samma kväll. ( Allt detta såg jag efter 2015 )
Så ang LK gruppen med allt de har utsatt mig för och då jag testat att polisanmäla med mer så verkar de har förtur då inget händer och jag blir nedskriven, och har då en läkare som efter detta fick toppjobb på Socialstyrelsen skrivit dessa diagnoser så förstår jag varför ingen reagerar. Detta liknar mycket STASI:s Zersetzung metoder och jag har gjort en mindmap med några av händelserna, se länk , men JK utredde inte fallet alls 2022 och då LK benämnde sig som Socialdemokrat och jag sett några under åren så är det som rena diktaturen i Sverige för mig och jag skulle behöva en fristående MR advokat eller vad ni rekommenderar. Jag kan inte ge mig, jag har alltid hatat nazismen och dessa är väldigt lika nazister och kommunister. Jag var beredd att ge mitt liv för att skydda och dessa utger sig för att vara läkare, poliser etc och tar sönder mitt liv i jakten eller skyddet av statsminister Olof Palmes mördare, där det enda jag begär är upprättelse och behöver hjälp med det nu.
Lars Schnell
Sweden
lars.schnell




En beskrivning av omständigheter som jag här i bloggen tar med, nedan: Ang mordet på Statsminister Olof Palme och spekulationer där jag och mitt dåvarande sällskap Annie F hamnat i. Annie F som man kan velat få bort från sitt jobb som förste notarie på Länsrätten då hon kände Sigvard Cedergren via sin farbror och hade även en sommarstuga ihop med i Ängby. Ängby där jag ca 15 år senare hade full "uppvaktning" av LK gruppen som jag först stött på på Lilla Essingen 1997, med väckningar och hot om mentalvårds inlåsning om jag berättade om något "konstigt" där jag ca 10 år senare 2011 börjar se en av hotarna på min nya ort där det startade direkt liknande manövrar ofta med yngre men även äldre som pratade igenkännande men även som då man handlade ett par gånger per månad alltid var någon som gick emot dig lätt i kassorna, för smått och subtilt för att någon skulle ta notis om och kan varit för att få mig ur balans och fråga vad de höll på med , detta höll på tills jag beskrev det på nätet och då de fattar att det finns alltid kameror vid kassorna så vågar de inte ge mig bevis om någon ville hävda att jag överdrev och börjat samla in inspelningar på vem som rört sig runt mig. Men jag insåg att denna hotare från Ängby på grund av missbildningen han hade måste vara en tvilling ( inte dubbelgångare lekarna utan äkta tvilling) såg jag tog bild på han och även senare registreringsnumret på den bil jag såg han senare köra och hittade hans facebook genom att få namnet från bilregistret. Med allt detta utöver två mord och flera skadade på Västerlånggatan och ett släppt rep på höjd 2002-2003 så tipsade jag Palmeutredarna 2019 om LK gruppen då även LK pratat om Palme och att han varit ABAB vakt vid mordet och sagt sig ha spärrat av Hötorgets ena T-banenedgång då jag sett efter2015 att det finns tunnlar i området som ABAB hade nycklar till plus att de bevakade Länsrätten där Harvard dokumenten stals och data bandet raderades timmar innan mordet. Kort efter tipset så fick jag möte på fel sida av vägen av en grå bil i hög hastighet, en pik? För att läsa lite mer om vad som hände med LK gruppen runt läs JK anmälans ingående delar för att greppa lite om vad som hände runt mig som jag först 2015 förstod då jag såg mitt namn i en blogg vad det handlade om, där poliser och förmodligen även läkare bland andra har använts för att röja mig ur vägen och där Annie F dog nygift 50 år gammal år 2002 vilket jag såg 2017. En kvinna som blivit utsatt för mycket allvarlig brottslighet som ung, som blir omnämnd i kommissionen mellan 1996 och 1999 och kanske utsatt med kanske med samma metoder som man använt mot mig där hot runt dig, trakasserier, väckningar, baktaleri, arrangerade (?) olyckor undanhållande av sjukvård så man blev tvungen att tillsist åka utomlands för en enkel operation, sabotage mot bilar ekonomi varit vardags mat sedan 1997 och förmodligen tidigare då jag misstänker att ytterligare personer innan redan varit intresserad utav dels Annie F och hållit sig nära. [https://larsschnellsblogg.blogspot.com/2022/05/lanksamling-for-att-kunna-hitta-lattare.html](https://larsschnellsblogg.blogspot.com/2022/05/lanksamling-for-att-kunna-hitta-lattare.html) Jag tror inte att LK gruppen är intresserade utav att utreda palmemordet utan enbart ska sopa igen spår från det de utsatt folk för och då möjligen även mordet på Olof Palme. Man märker hur vilt spretande det är och att det finns många villiga öron för en sagostund där teori efter teori lanseras. Allt från teatermord till Sydafrika, CIA, KGB men det mest slående är att få tar upp det faktiska omständigheterna runt mordplatsen som exempelvis figurant nr 5 som ett vittne, som dels blev blockerad av en Volvo då han ska förbi mordplatsen (https://www.youtube.com/watch?v=GSdVGgH5rzw) i samma stund som denne hör skott, ser några minuter efter mordet då han parkerar några hundra meter från mordplatsen i korsningen Tegnergatan/Luntmakargatan, komma springande (sid 76)(https://drive.google.com/file/d/0BxuBxyn2s5hMOFkyTV9mQTFtVk0/view?pli=1&resourcekey=0-2I9kP7R33lp78gy_4dVMGw) förmodligen uttröttad varifrån det håll mordplatsen låg och som han precis kört, pekar ut i en video konfrontation. Men då det är en polis så tas ingen vidare notis om det. Kanske för att man även hade hört att mannen påminde om en känd sångare och tog väl allt som trams då man förmodligen trodde att SC var påtänd. Men bland droger och missbruk finns det olika grader samma sak med alkohol, där vissa dricker ett glas men andra flera flaskor ( men givet så vet ju ingen innan vem som fastnar direkt på drogen så annat än ett glas öl/vin, är inte att rekommendera att testa). Jag som sett CS vid några tillfällen med mitt sällskap Anni F som jobbade som förste notarie på länsrätten i Stockholm, och som lärt kända SC via sin farbror, uppfattade han som en mycket stabil och sympatisk person som inte hade drogat sig bortom sans och förnuft vid dessa tillfällen, kanske för att han var på jobbet då han var på klubben eller städad då han skulle träffa normalare människor som Annie F, och han hade precis på mordkvällen slutat sitt pass på klubben och var på väg hem. Då SC ju hade spelklubb med mera och var känd av polisen så kan inte jag säga om han kände igen en spanare i konfrontationen och ville passa på att jävlas lite då han fick chansen och kan varit en tanke som även infann sig hos palmeutredarna, men några hallucinationer torde han inte kunnat hamna i på så kort tid från att ha lämnat jobbet. I övrigt så hade man spaning på han ifrån minst två lägenheter vid hans bostad utöver telefonavlyssning och enligt uppgifter som är pinsamma för polisen så har man lagt på locket helt om att telefonavlyssningen som (berättar ur minnet nu då jag inte har länkarna klara ) man först hade haft som ett starkt bevis om att han redan tagit emot samtal från en som sedan var vittne mot CP och att han var redan hemma då skotten föll och alltså inte kunnat höra dessa två skott, så har man tydligen lagt på en annan dags avlyssnings material på denna dag och förmodligen gjort tidig kväll som minst ena gruppen av spanings personalen gjort och gått hem tidigare, så att dessa uppgifter är fabricerade och felaktiga från telefonavlyssningens sida, och då man inser detta och man ser att det tramsas runt i mängder med andra spår och teorier så förstår jag att det är mycket för att leda sina egna agendor som att tjäna pengar, bli känd , gilla att prata, styra bort från sanningen / farliga spår och trötta ut åhörare eller så enkelt som att styra in utredningen och belysa andra händelser, som i mitt fall så är det LK gruppen som började 1997 med att i massor nämna Palme ( så jag är ju rätt ute i alla fall) och förmodligen arrangerade händelser och som har passerat alla gränser och jag misstänker att de antingen är nog med pinsamheter inom PU med allt som skett mot mig eller att man är rädd för vad jag som ung 18 åring kan ha sett då jag rörde mig i omgivningarna då jag och Annie F lämnade spelklubb Oxen och begav oss till spelklubb Markvardsgatan och ett par liv är ett litet pris och spelar ingen roll för att de ska undgå rättslig prövning. Jag märkte förra året ett intresse för detta spår, figurant nr 5, ( men som av påtryckningar (?) mot ena av de intresserade inte hände något mer med sedan, och den andra hade jag på grund av för stora åsiktsskillnader på en punkt, inte kunnat samarbeta med så jag följde inte upp det) som jag tryckt på då det är ett av de självklara och naturligaste spåren att följa upp. Inte för att figurant nr 5 var polis i första hand utan som ett signalement på hur en person som sprang från mordplatsen såg ut och var klädd. Kanske andra såg en stressad person storma in på en pub svettig och andfådd och kunnat dra sig till minnes sådana händelser under mordkvällen om detta signalement blev känt och inte tystats ner för att dels det påmint om en känd sångare eller vid konfrontation pekats ut en polis. Just medan LK gruppen höll på som värst så gick jag på själv i början en dubbel gångar lek med snygga tjejer ( samma linser, frisyr etc ) och ytterligare några där jag genast såg skillnaden på personer som presenterade sig som en och samma episoder som jag förstod att man kan lätt bli lurad av folk som liknar varandra och just då undrade jag om det varit ett av LK gruppens "utbildning" om att man ska var 100 procentigt säker på vem man pekar ut och att vittnen kan ha fel speciellt i hastiga situationer som en som jag nämnt med en "mr x" och buss där jag såg en person som var exakt på håll lik en person men då jag såg han på 1,5 meter såg att längden och ögonfärgen inte stämde. Jag menar att hade jag sett han utanför bussen göra någonting så hade jag kunnat svurit på att det var denna "mr x" för att dom var så lika. Vid det senare tillfället direkt mot mig runt 2001-2002 så antog jag i och med LKs yttrande om att "det inte vore kul om internutredningen knackade på dörren" att man kan kört samma som på Lilla Essingen för att jag skulle öppna mig och tro det var samma grupp, men jag höll käft tills 2004-2005 då jag lämnade upp disketter till säk om dessa då det hänt saker som jag misstänkte deras grupp kan gjort sig skyldiga till. Att jag blev intressant var ju för att mitt sällskap Annie F då trodde i förhör 1988 att vi åkte i min vita Volvo mordkvällen , som vissa tror var den Volvo som blockerade SC på mordkvällen, men den var krockad av en ambulans 1985-12-27 och stod inför skrotning till Mars 1986 plus att hon inte ville nämna , förmodligen som hög jurist, att vi var på klubb Oxen och gick straxt innan det stormade ner poliser efter mordet på Palme och visiterade bland annat en kvinna mitt inför alla i klubben, vilket vi fick veta dagen efter då en kvinna ringt till Annie F och berättat vad som hänt och menade då vilken tur att vi sluppit vara med om det. Men på länsrätten där hon jobbade försvann och raderas vid 18-19 tiden innan mordet som inträffade officiellt 23:21, Palmes skattebesvär som kallas Harvad dokumenten då han hade gjort en föreläsning på Harvard i USA och ville inte ha någon ersättning för det men hans son fick studera där efteråt och man eftertaxerade han för det, vilket han överklagade men tydligen så var det någon okunnig om rutinerna som antingen spred villospår eller spillt tex kaffe på dokumentet och tänkte att " jag raderar detta så har det aldrig in kommit hit och är postens fel " men chefsrådmannen tog alltid en kopia på alla ärenden och hade på sitt rum, så stölden av pappret och raderingen av data bandet om detta gick att kontrollera. Det var unga som hade medgivit att de tagit fram dokumentet för att de ville se Palmes namnteckning men Annie F har någon i en av Palmekommissionerna, den som startade 1996 och slutade 1999, omnämnt som att man borde titta närmare på henne om detta utöver vilda spekulationer på nätet om henne att hon och SC skulle ha gjort någon affär med detta. Man har ju även spekulerat i att det var SC som skulle skjutas av CP, men om just det nu var fel, kan någon annan , tex lik figurant nr 5, tagit miste på Palme och SC? Jag var ju på två förhör hos palmeroteln 1988 och om jag minns rätt 1989 alt 1990 och jag hade för mig att vi gick denna natt men enligt en polis som var känd för att ljuga mycket så stod jag på en Opel hyrbil såg jag för ett par år sedan men minns inget av, vare sig hyrbilen eller att det blev nämnt i förhöret. Vi från förorten hyrde ofta bilar då vi tagit körkort och snurrade nätter igenom så det var inget konstig med det, men just den biten minns jag inte alls, det jag minns från mordkvällen var att då vi kom in på Markvardsgatan klubb så var det en kvinna Å Be***w som sade att Olof Palme blivit skjuten och jag tänkte tråkigt skämt ( jag var väldigt ung här, 18 år, och de flesta var äldre en mig där ) och då hon såg att vi inte trodde på det så pekade hon jo det var på nyheterna och pekade mot en tv ( nyheterna på tv var väl senare men det kan varit på radion som väl var runt kl 01:00 (?) så att peka mot TV:n kan varit för att förstärka "det var på nyheterna" eller kanske radio stod där också alternativt tv med radiomottagare, vet ej. Just vid denna spelklubb har jag för mig att man hittade en startpistol/revolver efter mordet och jag tänker nu att det kan ha fått personer att ytterligare spekulera i om vem som kan ha lagt den där. Jag tänker spontant att om larmkedja mellan klubbarna hade förvarnat om att dels klubb Oxen och även 88an blivit stormade av poliser så hade de med något olagligt/ misstänkt på sig självfallet direkt gått ut och lagt ifrån sig detta, men om man ska se det konspiratoriska i det hela så tänker jag på hur AF en kort tid började bete sig som om hon var trakasserad/ förföljd, jag tänkte " bara noja" hon hade varit med om mycket, som ett svårt brottsoffer i sitt liv, så tänkte det går över. Men i alla fall hon köpte ett vägg öra från kanske teknikmagasinet, ett sådan man kan lyssna genom väggar och kollade en dag en vägg. Jag testade själv den givetvis, men hörde bara som vatten (förmodligen vattenrören i huset) och tänkte skräp, men om någon pratat så kanske den funkade , jag vet inte. Men en kväll så sade hon att det var folk på taket rakt över Hornsgatan ( husen som vettter mot Drakensbergsområdet bakom) jag tittade misstroget på taket var hon beskrev och såg kanske något som fladdrade till och var trött på detta och tänkte ok , om det är folk på taket så ringer man polisen ( jag som senare jobbat på tak.. några år men detta var på kvällen :) ) och det kommer dit några poliser omgående och vi pekar på vilket tak, och då jag på balkongen ser polismannen gå ut på taket från en påbyggnad med vanlig dörr, så ser jag han gå lugnt och titta sig om kring för att sedan rusa rakt mot den plats hon beskrivit och jag har för mig att jag såg något fladdra till ( jag kan inte svära på att jag såg något fladdra, då jag nu inte minns detta, men kan sagt så för att backa upp henne då jag ringde polisen och därför som jag har "fladdra" vid den punkten hon pekade på i minnet) och då han närmade sig stället mitt på taket så bromsade han in kraftigt som om någon hejdat han och sedan kommer de ner och upp till henne och frågar om vi var nyktra och åker sedan därifrån, för att innan vara frågande som tex om vi trodde det kunde var bröderna ( minns ej namnet,men utländskt). Jag var ju tillsammans med henne 1985 till 1986 så detta var nog i slutet på 1985 eller närmare mordet 1986 och då jag läser sedan 2015 mitt namn och hennes i utredningen och de spekulationer som funnits så kan jag ju med det väldigt udda sammanträffande med att Harvard dokumenten försvann timmar innan mordet och vad som LK gruppen utsatt mig för med ryktesspridning och skit snack sedan 1997 (!!!) och förmodligen en mängd farliga nära olyckor med sina torpeder/ hantlangare / in lurade/ hotade medarbetare utöver det som förmodligen även drivs av dem på nätet då jag sett sammanträffanden med tex nya grannar, formulera egna teorier om att man haft flera villospår och att hon bara råkade vara ett av dem man satsade på då OP mördades, vilket tyder på en sammanslutning med sekretessbelagda uppgifter som de i ett spel kunnat pytsa ut för att vilseleda och trötta ut de som gärna lyssnar på sagor. Och sedan använder människor till förmedlare av dessa sagor med gobitar från utredningen.Lösningen på mordet vore ju skönt att veta och 50 miljoner är 50 miljoner så en evig skara lyssnare kommer det alltid att finnas, därför som jag som vill se en lösning inte förstod varför man inte utreder mer figurant nr 5 och denne signalement tidigt utan pysslar med Sydafrikaspåret innan man har gjort det? Tror man att man kan få någon i Sydafrika att erkänna något här utan att ens kunna visa vem gärningsmannen var, då man inte ens tar reda på figurant nr 5:s signalement? Det känns faktiskt som om man inte bara tagit sveriges telefonkatalog och börjat utreda från A till Ö, utan hela Världens, utan att vara färdig på Sveavägen. Man tar nålen -mördarna- och kastar ut den i höstacken världen istället för att titta på golvet nedanför sig där man satt då man tappade den.

Inga kommentarer: