söndag 24 april 2022

Del 6 Dags ta upp JK anmälan mot LK gruppen i detta inlägg. (6) JO anmälan på LK . Serie om allt från facket , arbetsgivare, ÖNH vård, Palmemordet och JK som jag blivit drabbat av sedan åtminstone 1997.

 

Jag kämpar nu  för att stoppa  detta demokraturiska i Sverige och har blivit lurad på arbete ,läkarvård och rättsstat etc och vill inte att någon annan ska drabbas av detta!     

En JO-anmälan , där jag nu maskerat namn så att inte min blogg blir stängd direkt, på LK gruppen 2016 , ett år efter att jag fått veta att det var palmemordet som var anledningen.

Jag har hastat igenom texten då jag skrev den och tanken var ju att man skulle komma på polisförhör och låta proffsen skriva efter väl valda frågor på det jag angivit. Att sitta  efter då 19 år och behöva fundera på vart enda komma , om det ska bli utrett eller inte känns rättsosäker, får en dålig smak i munen nu "vi fattar ingenting ".

Men trotts att den är hastad så lägger jag ut den här.

(jag har särat lite i texten "luftat"  så nu var  det faktiskt läsbart plus att  det var ett par episoder jag glömt men märkt fel från nu så är det någon som har mr advokater så kan jag förklara lätt )         




Stockholms län 22/9-2016

 

Till JO för utredande om olagliga tvångsmedel, tortyr ,hot ,utpressning  och försättande i vanmakt.

 

Bakgrund och historik:

1997 hade jag fått problem med en kvinnas ex . Kvinnan hade jag träffat nyligen och hon berättade att hennes ex hotat henne och hennes familj. Det blev tjafs med denne då han dök upp med sitt gäng och hotade vilt varefter han hotade mycket fult mig, jag ringde då polisen då hotet om att göra svåra saker och mörda någon ( han sade att de var på väg så jag hade inget val än att ringa polisen)

Hoten fortsatte som att han skulle betala för att hitta adresser mm.

Jag flyttade till Lilla Essingen efter en tid då jag trodde det blivit lugnt, men kvällen innan flytt så fick jag två samtal ( ett var felringning sade personen direkt med samma brytning som de som JIB hade runt sig) som gjorde mig orolig att någon sökte den adressen jag flyttade ifrån ( hade fått veta att kvinnans ex hade lovat 20 000 kr till den som hittade stället jag flyttade ifrån) så jag gick på kvällen upp till en pub för att fundera lite , gjorde samma sak dagen efter och då kom en man fram till mig och frågade om jag visste vem "JIB " (kvinnans ex ) var , ja men att det inte är en vän till mig svarade jag.

 Jag berättade att jag bodde på Lilla Essingen Vi bestämde möte dagen efter med hans gubbar på samma pub för att lösa problemet.


Ungefär samtidigt dök en person på en pub på ön upp , en målare som först 99 sade att denne var polis , Även en granne Per Kristian S**** började hänga nere på öns pub.

Jag åkte upp till mötet , men ingen där från gänget som skulle komma , men fick samtal på telefonen utav personer som försökte låta bryska men som inte sade något egentligen , bara mumlade och som lade på.

Jag åkte upp dit drygt en vecka efter varje dag vid samma tid (18:00 har jag för mig)

Men inget hände där som tydde på att gänget var där , men lite annat som jag tänkte kan vara span.

På ön så började folk ta kontakt, men som en person började med att fråga om jag kände en person som jag kände , men jag sade inte det. hade ju haft ett gäng då efter mig med inbrott hot , obekant som sade poff bakom en då man gick ur T-banan etc så jag var ju försiktig med uppgifter om andra och då det kommer in folk som såg ut som pundare som den som pratat med mig nickade till så tänkte jag ju att det kan vara polare till JiB .

 

Jag fick frågor på ett ställe dit jag åkt för att kolla om bråket varit där och det kommer in en man som detta tydde på teleavlyssning, då han direkt kom fram och sade att sätt dig här vid mitt bord så pratat vi lite.

Han började ganska snabbt med varför jag utsätter mig för risken med att vara där och sedan frågar han "Vill du bli polis?" jag sade att jag kan inte det då jag busat tidigare ( lite för länge som kan berott på kronisk bihåleinflammation, man blir trött som en flummare och orkar inte tänka eller planera då man är jätte sjuk två dagar /vecka med värk och resten av veckan med grund inflammationen och dessutom astma som jag inte visste då) 


Han frågade igen och jag sade nej. Det kom in ett sällskap i den helt tomma restaurangen och satte sig två bord bort var på han sade högre " vill du bli polis?" och jag sade att jag kan inte bli det , du har inte sett min papper för då hade du inte frågat . Han var sympatisk och vi skakade hand och jag åkte hem.

Efter en tid så tog jag en taxi ( tel till han var 070-71210**) och fick frågan "Vill du bli polis " utav chauffören, jag svarade att jag kan inte det.

Ytterligare senare så fick jag frågan om att gå med grupper för att spana mot dessa ( Nazister ) utav grannen Per-Kristian S*****.

Hände mera sådant på det temat som folk kunde komma in då jag satt och åt och sätta sig bordet närmast och nämna ett namn jag visste var en bekants bekant, till varandra etc.

En telefon i lägenheten som saknade en knapp redan då jag flyttade in var en dag lagad då jag kom hem och skulle ringa.

Jag uppfattade vissa av de som hängde i min närhet som poliser , men fick först veta 99 att LK var polis. Han berättade att han varit abab -vakt vid palmemordet. Och Palme mordet blev som en rödtråd i detta , åkte till ett ställe under veckan jag var och skulle se om gänget tagit fel på tiden, och det kom fram folk tom äldre tanter och män och började prata om Palme och kvinnan sade att hon varit/ var barnpsykolog etc.

Jag var inte alls pigg började söka hjälp för dessa eviga förkylningar jag haft sedan ca 15 års ålder och jobbade hårt på ett ställe där nya personer kom och frågade om hur man skulle lösa brottslighet etc . 


Jag fick dels höra pikar att om man hör något så bör man slå upp det etc utav PK (per kristian) eller att man kunde se orden i orden och då jag tog en öl efter jobbet och det var en snygg kvinna där som verkade ha samröre med dessa så ville man ju hellre lösa det som de försökte kommunicera, då jag inte fattade varför inget hände om dessa nu var poliser, hellre en mina korsord jag löste, så då en person kom in och bara sade tre siffror och nästa sade ett par till så undra jag om detta var någon kod och testade att memorera detta och fick fram " ut och lubba" så jag hade fått en hobby till utöver korsorden .


Men mycket tröttande och en ny chef på bygget jag jobbade på E**** ville att  vi skulle jobba 10 h/dag i 12 dagar sedan ledig 2 ett tag så man blev mycket trött med eviga förkylningar , hårt jobb och "korsords "lösandet .

Denna E**** på bygget hade uppenbarligen kontakt med de på ön då han en dag sade hur går det med sluta röka och tittade med en menade blick då jag bara sagt på ön att jag slutat röka och hade redan fattat att de tydligen kände varandra de nya som kom och de på ön och innan detta så hade dessa på ön agera surt efter 99 och prata som tex "tråkigt om internutredningen knackar på dörren" , en pratade om att slå knäskålarna av någon och tittade på mig.

Och PK som jag senare polisanmälde sade att om jag inte gick på ett möte på skattemyndigheten så kunde det hände den person som jag först fått hotad , något.

Jag blev väldigt rädd , då det hade körts saker som jag trodde var test som tex någon rycker till och börjar springa mot dig då du går utan för porten då du har folk efter dig , vilket fick hjärtat att slå ordentligt ( bråket hade pågått länge och jag hade inbrott , exets polare gick in i affärer och ropade var är han var är han efter att jag precis gått in, och andra subtila saker hade hänt som jag tänkte att om en ovetandes person blir utsatt för sådant så kan det räcka för att ta livet av en.

Fick sedan höra att det fanns de som var proffs på psykisk tortyr , helt kort utav en Robert som också varit runt men som frågade mig om jag ville köra ut bröd( har jobbat på Skogaholms två månader som vikarie då jag tog mitt C-kort och jag vet inte om jag sagt det på ön )

Men detta hot skrämde mig och jag undrade när jag skulle få en förklaring till varför han använt ett hot som gjort att jag redan hade ett helvete med väntan och allt som hänt.

Jag fick inget svar så 2004 gjorde jag en polisanmälan på det hotet.

Jag började flytta runt i andrahand då kontraktet på Lilla Essingen gick ut och märkte att jag blev väck varje natt i stort av bankningar, stolsdragningar etc och även att jag hade insyn utifrån då om jag låg stilla och vaken och lyssnade på vad de höll på med så tystnade det då jag reste mig upp.

Har i stort varit väckningar på alla ställen efter Lilla essingen och jag har bott på ett 14 tal ställen sedan dess (år 2000) och märkt att om jag hyr en stuga via tex blocket eller får jobb via AF så är det alltid någon som nämner säpo , (eller platser /personer jag bott på innan utan ta jag nämnt det själv ) eller som tex en först kontaktsökande person på Ängby Camping sade helt ur det blå att" om man pratar om konstiga saker så kan man bli inlåst på mentalsjukhus under lång tid" .
Såg dennes tvilling dyka upp runt mig 2011 och har han och ett par till provokatörer på film. 


Detta har pågått fram till dags datum och så mycket strul med myndigheter jag har nu där tex två på A-kassan säger att om ett år så har jag rätt till att stämpla upp från min deltid om jag inte har nytt jobb till kurser som varit beviljade som tas bort från af och flera meddelanden om aktivitetsgaranti utbetalningar då min deltids a-kassa tog slut efter 75 dagar och en massa andra fel etc etc gör ta man inte haft ork till något annat där jag tänkt skriva en bok utav allt material jag har i dagböcker sedan detta började 97.


Sista nya grannen började med att hans släkting jobbar på säpo ,  på ett jobb så var det massa inbrott i skåp och fel i laster , även där var det en person som nämnde säpo bara kort och tittade på mig, på ön så var det en kompis till LK och PK som nämnde säpo bara kort. En dag berättad han att han skulle till "Din bil " i Hammarby och reparerar en kyl dagen efter, samma natt blev min bil stulen och polisen ringde och sade att den stod på Din bil i hammarby.


Nu till den röda tråden, Palme mordet, jag undrade varför folk pratat om Palmemordet med mig och kom på att jag hade hört att 4 stycken sagt att de sätt en revolver på ett ställe och då den personen var en vänlig äldre  gubbe och enligt media så jagade man en terrorist så tänkte jag att jag drar inte in han i detta även då 4 gjort så. 

Men jag sände 2006 från mitt dåvarande jobbdator ett mejl till utredarna och förklarade att jag sett en revolver men kan inte avgöra kalibern på den då jag inte såg mynningen bla. Det mejlkonto jag hade sänt detta på och annat viktig mejl raderades på något sätt av mejlsidan  Passagen 2009.


Efter en massa skadegörelse , inbrott , provokationer etc så googlade jag mitt namn förra året (2015) och såg att en bloggare lagt ut mitt namn , adress personnummer i sin blogg där jag blir vinklad tillsammans med en som i bloggen sägs ha med Harvard akternas försvinnande att göra och att en granskningskommission 96-99 nämner mig och denne person som något man borde titta närmre på så förstår jag varför jag börjat höra folk nämna Palme. (Bloggen är nu ändrad men jag gjorde en polisanmälan för ca en månad sedan  då jag behövde ha det registrerat i ett annat ärende och då det är en viktig ledtråd för mig om varför det egentligen startade allt)

Utöver detta så står det om en vit Volvo i tre förhör då jag läste igenom lite , har aldrig gillat mord och att gräva i dessa, men nu så tittade jag lite och ser att ett vittne , Sigvard Cedergren, som  säger sig se en vit Volvo som blockerar dennes väg två gånger straxt ovan mordplatsen då skotten avlossas .den som blev vinklad som troligen tagit Harvardakterna sade 2 år senare först att vi åkt i min bil vilket var  med min vita Volvo, och jag säger att den var krockad utav en ambulans och att vi gick.


Jag hittade bara skrotningsdatumet som var 19 mars 1986 , men sedan i polisens arkiv, krock datumet som var den 27 dec 1985 , och hade stått på Din BIL i Hammarby  fram tills skrotningen 19 mars 1986 ,så en massa förvirrade privatspanare kan varit behjälpliga till dessa havererande poliser,

 som jag kan spekulera i om de kanske är rädda att jag sett något på mordplatsen som är menligt för dem  ,också och kan nu bli värre för mig då jag för två år sedan såg ett foto på mitt jobb en natt som direkt förde tankarna till den vinklade i Harvard stölden då efternamnet var det samma och fotot var inte helt olikt personen, men jag kände inte till detta med akterna eller bilen förrns förra året så jag tog det bara då som ett möjligt subtilt pikande utav någon som visste att jag kände den Harvard akts vinklade  personen.

 Och har även fått pikar om en Sigvard  Cedergren som tex utav ny granne helt kort sade att där bodde han ( på andra sidan gatan ) och bara vände och går. Jag stötte på denne  senare där han sade att han pratat med en person och skulle i väg . Då jag kom hem så ringer någon fel och säger sig söka denna person som jag inte kände mm .


Detta jobb ,med bilden på en dörr jag skulle leverera till, blev   ett ställe där det blev ett helsike att jobba med början två månader in och jag hade en kurs på AF så jag tänkte man får se det som lite välgörenhet då lasterna ökade och betalningen är mycket låg., men kursen drogs in efter två års väntan.

Och jag  har fått brev om   aktivitetsstöd för den resterande tiden på min del tid som är i dag 67% , men trotts att det kom 2 el 3 brev om samma sak så stämmer de inte då jag ringer upp , likadant med a-kassan som jag fått i två omgångar av två olika handläggare på Byggnads  veta att  jag behöver vänta ett år för att komma in och stämpla upp , och då jag ringer efter 16 månader då jag drog sönder ryggen och ben på den ökande arbetsbelastningen med 2 till 2 ½ gångers mer börda trotts tillsägningar så blev jag hemma 4 månader, och dessa månader blev tillagda på de egentliga 12 månaderna och ringer igen för att beställa a-kasse kort så säger den tredje handläggaren att det inte stämmer.

 

Har mängder med sådana händelser i dagböcker och har tex bilder på folk som inte gör sig annorlunda ( med klädsel etc) utan varit meningen att jag ska se dem , ena såg jag ofta på olika platser där jag hade bokade möten och sedan en gång ca 10 mil bort nära mitt då varande hem , tog därefter en bild då jag såg han och han sprang iväg åt motsatt håll han först var på väg. ( Han spelar retard ) Jag har inte sett han eller två till då jag lade ut filmer på dem på privata sidor för fler att se.

 

Jag har som sagt dagböcker, många namn , platser och vad som hänt under åren

Brotten

 

Brott som jag vet att dessa begått ( Palme mordet är bara en spekulation då jag sett en del jag känner igen då jag började titta i förhörsprotokollen) mot mig är bland annat tortyr i o m  upprepade väckningar på ställe efter ställe , svåra hot mot tredje person , hot mot mig som tex vi kan döda dig också, mm, hot om att bli inlåst på mentalsjukhus för paranoia om man pratade om konstiga saker, nära olyckor jag spekulerat om det varit arrangerat eller inte . 

Detta utöver trakasserier, skadegörelse, förföljelse och provokationer   på tom nya orter utav dels unga . En ung person var så lik en på dåvarande jobbet som djävlades lite där så jag misstänker att de var släkt , och trakasserier utav äldre precis som om någon spridit något ryckte om mig. Inbrott där de velat visa att de varit inne utan något utav värde försvunnet , eller till och med  som jag beskrivit tidigare en telefon knapp ( till den fasta telefonen som ingick i andrahandsboendet var lagad en dag då jag kom hem och skulle ringa.)

 

Sedan om de arrangerat bråket med gänget från början vet jag inte eller om de tog chansen , men som L K sade efter två år och nyligen hade sagt  att han var polis och även varit förste talare i SSU (Karlskrona avdelningen ? då han skulle vara där ifrån ?)  ( innan kallade han sig för målare) ”inte kul om internutredningen knackar på dörren” , eller ” jag har väl inte gjort något ”för att sedan säga vi kom vi såg vi segrade tyder ju på att det kan   redan varit planerat och efter följande trakasserier var för att jag skulle bli knäckt totalt  eller utreda om jag varit på mordplatsen, och  då varför i det dolda med tortyr metoder kan man ju fråga sig om det är seriöst utredande.

 

De har hotat, satt en i vanmakt genom utpressning /hot ,förmodligen  baktalat en bla  inför läkare så att man haft smärta onödigt i många år bla. De har åtminstone en gång   ( då jag kände igen rösten )

kopplat om telefonen så att de har tagit emot samtalet jag ringt och ställt frågor som ”du vet väl vem som är dina vänner ” , de har telefontrakasserat , speciellt då vid en tidigare JO anmälan mot en M D 2003 , nämnd  igen nu i senaste JO anmälan med Dnr 5269-****.

 

De har varit inne på två senaste arbetsplatserna och saboterat körningar och jobbet kan jag säga nu då jag dels hörde säpo igen och såg bilden och även namnet på en CU  utredare som avslog några år tidigare min anmälan mot PK S****.

Ang omkopplade telefonsamtal så ringde jag polisen nyligen i ett ärende som rörde jobbet och trotts att det var ett brott så fick jag höra att man ska inte anmäla kollegor , brottet verkade ointressant. Jag har automatisk inspelning på min telefon pga hot och trakasserier så sådana uttalanden kan jag återge. Polisen kan haft en dålig dag men tyckte det var udda då det misstänkta brottet struntade denne  i.

 

 

Ingen av dessa personer har visat legitimation och bara en har sagt att han var polis (1999, som jag såg i en tidning i uniform 2000 ) så om vart de kommer ifrån alla , har jag svårt att precisera men då en var polis efter två år (kan ju även  jobba på säpo )så får man väl börja med han och se om resten är poliser eller privatspanare.

 

 

Anmälare :

 

Lars Schnell

 

PA : E

 

112 61 Stockholm

Inga kommentarer: