måndag 25 april 2022

Del 7 Dags ta upp JK anmälan mot LK gruppen i detta inlägg (7) Polisanmälan på Stalkare . Serie om allt från facket , arbetsgivare, ÖNH vård, Palmemordet och JK som jag blivit drabbat av sedan åtminstone 1997.


Jag kämpar nu  för att stoppa  detta demokraturiska i Sverige och har blivit lurad på arbete ,läkarvård och rättsstat etc och vill inte att någon annan ska drabbas av detta!  


Del 7 

Detta  är en polisanmälan 2017 jag gjorde på två fall av stalking  under 2011  ( två av många sedan 1997... se senare historiken jag komme publicera) dels då mitt skyddade adress inte beviljades så  ville jag visa exempel på vad som börjat hända 1997. 

Då jag blev mer eller minde hotad, i samma anda som en Joakim  på Ängby utaladed 2003 och att man totalt nonchalera  sitt yrke och regler ang nerläggning, överprövning så JO anmälda jag detta och bifogade  ljudinspelningen från det hotfulla samtalet , men  ner lag.

 Huvudsyftet  numera innan JK anmälan har blivit att registrer auppgifter som i JO och polisanmälning, man har ju hoppats på en utredning men så länge så har det varit trams  så näst bästa är ju att de ska spara det där men ett mejl 2006 till palmegruppen kunde de inte hitta 2019   plus en JO anmälan från 2003 var svår att hitta igen bara några år efter anmälan, hur det vore nu 19 år senare?   

( Länken till inlägg 11H med bilder på personerna i denna anmälan Del 11 H 2022/05/11-h-tre-okanda-stalkare-pa-stan-bild.html  )   


Hej Lars!

Du vill göra en anmälan om stalkning

För att kunna hjälpa dig att upprätta en polisanmälan behöver vi dina personuppgifter.

Vänliga hälsningar

M S

Polisens kontaktcenter, PKC

Polisregion Stockholm

Mer Information finns på www.polisen.se

Från: Lars Schnell [mailto:lars.schnell67@com] Skickat: den 19 januari 2017 06:20 Till: Polismyndigheten Stockholm Ämne: Stalkning

Hej!

Jag vill nu anmäla två fall av trolig stalkning då jag har personerna på bild ( som jag klippt ut från då jag filmade dem). och tänkte då jag såg att stalking kunde ge upp till 4 års fängelse så borde det inte var preskriberat ännu då dessa filmer är från 2011.

Personnummer 1 , är en person som började dyka upp ofta runt mig då jag åkte till Stockholm från Norrtälje och han uppträde iögonfallande varje gång, som om han hade en störning, och oftast samma kläder blå jacka blåa byxor så jag lade märke till han bla på söder och sedan på pendeln mot Flemingsberg och i stan.

En dag då jag åkte med 4an så fick jag springa hastigt för att hinna med den och då jag kom på och började gå bakåt så såg jag han i mitten av bussen körande ett uppträdande som en skrämd störd person, jag satte mig nästan längst bak i bussen och då han vid en station gick av så stannade han utanför mitt sätes fönster i bussen och gjorde fingret och gick sedan. Då jag funderade på detta så tänkte jag ju att jag har sett han på för många olika ställen de fågångerna jag hade ärenden in till stan ( var 14 dag kanske) under ett par år, och han kanske misstolkade min spurt efter bussen till att jag sett han och skulle frågan han varför jag ofta såg han.

En dag då jag åkte bussen till Vigelsjö i Norrtälje så såg jag han stå vid busshållplatsen innan min ( ca 200 meter från mitt dåvarande hem) och han glodde på tre fyra barn utifrån som reagerade med ungf "han tittar " inne i bussen.

Då jag en tid senare är vid Klarabergsviadukten och går ner mot tunnelbanan efter att ha handlat på apoteket Scheele b.la. så ser jag han ställa sig vid övergångsstället utanför T-bane ingången så jag tänkte att det vore bra att ha en bild på han så jag ställer mig vid andra stolpen som om jag ska gå över också och filmar han med telefonen mot örat. 

Jag tänkte tala in var jag var och klockan och datum så jag säger i filmen "Hej det är Lasse " då vänder han direkt och går ner i tunnelbanan och jag går lugnt efter och då jag kommer ner så ser jag han vifta med en hand vid sitt öra som en retard/ störd person ( vet inte vad denna störning heter som han förmodligen simulerar) och går i en båge och titta flera gånger mot mig.

Det datumet bild och film är ifrån är den 12 augusti 2011 kl var runt 16 kanske .

Den andra personen (2) jag vill anmäla nu för stalking var först den 21 Mars 2011 , då jag var på väg till posten med gröna linjen från City mot Fridhemsplan, vilket jag gjorde var 14 dag då jag hade min poste restante där, och vagnen var så gott som folk tom och min del av vagnen var helt tom . Jag står till höger med ryggen mot dörrparen som är mot tunnelväggen, och då kliver en man in och går sakta fram mot mig och ställer sig bara 5 -10 centimeter framför mig så att halva bröstkorgen överlappade min. Är det en idiot eller någon provokatör . Han står kvar och sneglar hela tiden medans jag håller ögonen på han.

Jag kliver av Fridhemsplan och hämtar min post och åker hem. Dagen efter så hade jag en tid för knä undersökning som arbetsförmedlingen ville ha, på Löwenströmska Sjukhuset ( var den som hade tid snabbast och har aldrig varit där förut ) .

 Då jag inte visste hur lång tid resan skulle ta så åkte jag i god tid och hann med bussar så jag kom fram dryga timmen innan knä undersökningen skulle ske , så för första gången på flera år så tänkte jag äta ute , så jag gick mot restaurang Löwet och precis då jag kommer runt hörnet så ser jag den personen från T-banan dagen innan komma gående ut från restaurangen och han tog ett snedsteg då han såg mig och vek av in i sjukhusets delar där jag tror att bara personal får vara. Han hade samma kläder på sig som dagen innan , orange mössa , grönaktig jacka samma glasögon. 

Jag tog fram telefonen och funderade på vad jag skulle göra då jag visste inte om det var ett brott att gå in där han gått in ( för att ta ett foto på han) men tänkte att jag ska dokumentera händelsen och sätter på kameran och håller den mot örat och pratar in var jag är och tid datum och vad som hänt . det är folk där så jag försöker låta som ett normalt telefonsamtal, bara minuten efter kommer mannen ut från gången och tar ett sned steg till då han ser att jag är kvar . Jag fick bra bild i profil på han men riktade kameran ( telefonens lins) vid örat fel så helt nöjd är jag inte men kanske en bildtekniker kan få skärpa då han kommer ut från dörren.

Jag behöver göra denna del anmälan nu då skatteverket tog bort min tillfälliga sekretessmarkering på grund av att jag gjort för få polisanmälningar och de godtog inte att jag i år håller på med en heltäckande anmälan.

Jag ville egentligen bara ha min bostadsadress hemlig dels då jag haft mycket skadegörelse och inbrott och hot och även drönare mitt ute i skogen som jag kan ha fått förklaring till då jag såg att mitt namn var utlagt på en blogg 2015 rörande mordet på Olof Palme och efter lite efterforskningar och läst PU , Grk och andra källor på nätet kom fram till att ett par vittnesmål kan fått folk att tro att åtminstone min bil var på platsen . Men den var krockad av en ambulans då den stod parkerad 27 dec 1985 och stod på Din Bil i Hammarby tills den 19 mars 1986 då den skrotades fick jag fram dels då jag frågade polisen 2015 om de hade den krocken i era arkiv, vilket ni hade. .

Med vänlig hälsning

Lars Schnell

Pa: Essingebrogatan **

112 61 Stockholm 


Lars Schnell <lars.schnell67@com>

20 jan. 2017 17:04

till registrator.stockholm@polisen.se

Hej!

I filmen från Löwenströmska är det personen i den orangea mössan och glasögon som kommer ut från dörren då jag säger " här kommer han " 01:42 minuter in i filmen . Min nuvarande dator tar inte så skarpa bilder som då jag klippte ut bilder från den filmen i en annan dator.

Personen i den andra, utomhus, filmen vid T-centralen har jag en ok bild på som jag bifogar nu , jag tänkte inte på att det blir omöjligt i den att förstå vem jag menar .

Mvh

Lars Schnell

”Handviftaren” Nedan

Inga kommentarer: