torsdag 21 april 2022

Del 2 Dags ta upp JK anmälan mot LK gruppen i detta inlägg (2). Serie om allt från facket , arbetsgivare, ÖNH vård, Palmemordet och JK som jag blivit drabbat av sedan åtminstone 1997.


(Del 2 av flera  blogginlägg med material inskickat till Justitiekanslern och sedan deras brevsvar 2 ggr)

Maskad kopia på Anmälan till Särskilda åklagarkammaren.

 Kopia på anmälan till särskilda åklagarkammaren 9/2-2021 gällande förmodat mordförsök ( det sista" kortet ") som beskriver händelser i  min JK anmälan men den behandlingen  av ärendet var i sig självt JK anmält  i samma anmälan då det  kom som svar  " tjänstefel " och "inleder ej förundersökning " 

Infiltratörs värvare ? Inkorgen

Lars Schnell <lars.schnell

tis 9 feb. 2021 13:45

till registrator.ak-sarskilda

Stockholm 9/2-2021 Jag vill anmäla ett möjligt mordförsök mot mig vintern 2002–2003. Det var två nya arbetare som kom till Älvsjömässan då jag arbetade där 1999 som ställnings byggare, inhyrd från en liten firma, som jag inte vet hur jag var anställd riktigt hos, så jag vill inte nämna den. 

Den ena heter T G  och den andre Be. Be samlade på rasistiska klisterlappar som han plockade ner från tex lampstolpar då han såg dem. Han sade att han sparade på dem. 

Vid ett tillfälle så ville de mötas i stan och ta en fika på World Trade Center vid T-centralen, så vi möttes upp där efter jobbet och ganska omgående kom de in på ”hur ska man lösa brott”.

Jag tänkte, redan innan, att dessa kan vara från samma ”LK” grupp som runt 1998 frågade mig om jag ville bli polis två gånger och en gång infiltratör (tre olika personer, första minns jag inte namnet på men den andre var en taxichaufför för Stockholms taxi och hade telefonnummer 070-712 10 16 alt 16 10 på slutet. 

Han svarade 1016 alt 1610 då man ringde han och hans telefonsvarare vid ej svar var ”Jag är egentligen Hammarbyare ” alternativt ”Jag är egentligen inte Hammarbyare”.

Den som frågade mig om jag ville infiltrera en grupp nazister heter Per-Kristian S.  

Lennart Karlsson (kallad LK hädanefter ) som 1999 sade efter tre år att han var polis, hade varit runt mig på Lilla Essingen med vänner och troligen känt till att jag var beväpnad (Jag var beväpnad på grund av svåra hot från person och dennes gäng mot barn och kvinnor under flera månader ), sade i slutet där att ”det är inte kul om internutredningen knackar på dörren” så då det kom fram personer med liknande uppträdande och samtalsämnen så ville jag inte bränna LK med vänner ,så jag svarade något logiskt men höll mig undan. 

Trots att Per-Kristian S 1999 hotade mig mycket grovt, så skyddade jag de andra. Vintern 2002-2003 var speciell då jag skottade tak, det tinade på dagarna och frös till på nätterna så att fot rännorna var topp frusna = ingen chans att kunna som sista chans stoppa en glidning över kanten. 

Fick med mig denne T G på några lutande tak på söder i Stockholm. Vi tar lunch på MC Donalds vid Katarinahissen. När vi går tillbaka så frågade han mig om vad jag tyckte om Sverigedemokraterna som aldrig skaffade barn, jag svarade helt ointresserad av politik att, de tycker väl inte Sverige är bra nog för det. Han frågade då vad jag tyckte om kommunismen och jag svarade att det är ju en fin tanke men funkar inte på människor då hälften får de lobotomera. 

Vi gick till nästa tak som skulle skottas på Söder och jag hade skottat en del mitt på ena sidan och skulle ner bredvid och stod på det kraftigt lutande och hala taket med de topp frusna fot rännorna och skulle släppa och fånga upp mig med repet så frågade jag han om han tror repet (säkerhetslinan) räcker för att börja i ena änden istället för att köra mitti ( känns bättre att gå från ett håll och göra klart än att ta mitt i här och var på taket )

 Han stod vänd ut mot gatan tittade bort från mig och svarade att han hade redan lossat kroken man fäster i gång bryggan, jag svarade ”jag var precis på väg ner”. Och då han bara lossat kroken utan att linda upp repet på något sett, så var det omöjligt för mig att se att den var lossad eller komma på tanken att den inte satt då repet låg som vanligt. 

Dagen efter så satt vi på lunchen och han såg spänd men samtidigt behärskad ut , och då tänkte jag , släppte han repet med flit ? LK gruppen skulle väl inte göra så här? 

Jag har haft ett väldigt strul sedan 1997 som aldrig tar slut, informanter på arbetsplatser, väckningar på nätter , folk som pratar om Palme , nämner säpo ,jag blir baktalad mm och 2015 hittade jag mitt namn på en blogg första gången där jag och mitt dåvarande sällskaps Annie F:s förhör i Palmeutredningen står med på ett oturligt vis då Annie tror vi åker i min vita Volvo mordkvällen och ett vittne Sigvard Cedergren blir blockerad av en vit Volvo då han ska ner på Luntmakargatan och hör skott, och jag berättar att den är krockad sedan en tid av en ambulans då den stod parkerad på Hornsgatan 146.

 Så jag vet inte vad dessa runt mig är ute efter, men jag vill anmäla detta som jag ser som ett möjligt mordförsök till att börja med.
 Det branta taket var från nocken till fotrännan ca 5-6 meter och det var 4 våningshus med spetsiga järnstaket nedanför så jag är ganska säker på att fallet ner i asfalten eller staketet varit dödande. 

Jag har även en ytterligare händelse 1999 på rättsläkarstationen i Solna där en person som var min arbetsledare betedde sig annorlunda en dag , och också stod vänd bortåt då en lucka öppnades på det ställnings tak som vi skulle riva. Och vi hade någon dag innan sänkt bomlaget under så fallet hade blivit ca 3 meter mer än innan.

Men jag vet inte om någon mixtrat med den luckan eller om han visste att den satt dåligt så jag avvaktar med hans uppgifter tills jag ser om något sker med den jag namngivit i ovan. Bifogar bild på den Lennart Karlsson som enligt en tidning 2000 var stationerad i NN  


Med vänlig hälsning

 Lars Schnell

Min postadress



Svaret från åklagaren som var annan än särskilda  2021 02 16 :









Överprövnings begäran 14 mars 2021

   Stockholm 14 Mars 2021 Jag önskar överprövning på ärende AM-*****-21 så att detta utreds och att det korrigeras till rätt brottsrubricering som är mordförsök. 

Tilläggsinformation där jag inte vill dra upp alla namn innan jag vet att det kommer utredas. 1, Mig sade de sig vilja värva som infiltratör/polisspion bland annat. Folk från S ser ut att att vara huvudsekten. Fick senare veta att det var ett mord som troligen var huvudorsaken till uppvaktandet med metoder som "farligt gäng, springa i armarna på god polis".
De har allt att vinna på att tysta mig och har så försökt.

2, Jag har ju varit utsatt för ett antal förmodade mordförsök sedan dess också så vad deras utredning går ut på är ju svårt att veta, annat än att de vill ha bort min röst/vittnesmål om dem. Jag blev inblandad i Palmemordet genom missförstånd och felaktiga minnen hos vittnen, men jag hade bevis registrerat hos polisen sedan 2 månader innan mordet så var lätt att rentvå mig på nätet (det hade spridits i grupper på nätet ). 

3, Jag kan inte flyga om man säger så. Första gången var det lite lägre höjd och jag funderade på om nu det var så att man kände till fällan, vad meningen var? För hade "golvet" till den våningen fallet blivit, hållit, så hade fallet inte blivit så högt och chansen att jag hade "bara" blivit allvarligt skada och inte dött varit stor. Tänkte kanske lättare att förhöra en om man är utslagen på morfin?

4, Just den gången så är det förmannens beteende innan jag kom fram till "fällan", och att bara dagar innan så hade "golvet" sänkts där så det var högsta fallet på den våningen. Jag tänkte att det var en olycka med fällan då jag inte visste att de ville tysta mig då, och fått indikationer på att de som försökte värva mig och denne förman var samma grupp.

Just förmannens väldigt udda beteende då han kikade på mig flera gånger just innan fällan, och jag tänkte "vad är det med han ? " är sådana saker som jag kan vittna om och bör vara enkelt att begära förhör om.

Det andra troliga mordförsöket som jag nu anmält men som kom tillbaka med fel brott är mera detaljerat och den som orsakat felet har erkänt det (han var ju den enda som det kunde vara också) och betedde sig liknande då den fällan var sekund från att slå igen(där hade jag varit död).

Denne person lät direkt och uppträdde som värvnings gruppen då jag först mötte han1999, på flera sätt. Det positiva är att man skrev att man inte kan utreda tjänstefel och kan tolkas mot den polis jag pekade ut men även att dessa andra, totalt 5 varav 3 namngivna, skulle vara civilpoliser? Jag menar kan man bevisa att dessa är samma grupp och det börjar hända saker runt mig så blir det lättare för utredningen att se sambanden, men det var det inte för en ung åklagare. 


5, Saken är den att jag skyddade dessa först genom att inte nämna dem, jag tom tränade på att inte minnas namn , raderade sim kort etc , men sedan kom allvarligt hot och jag började fundera på vad de ville. En verkade rädd för internutredningen och följande års händelser funderade jag på om de var IU utredning av dessa som de riktade in på mig. Men förstått att det var samma grupp hela vägen.

Ena mordförsöket inträffade några månade innan två mord och många skadade på NN  2003 . På den adressen hade en som dessa hotat varit bara bara minutrar innan. Mordförsöken innan på mig var ju lätta att tänka "ÄH olycka" om, man var redo på att något skulle hända och om man ligger i skyttegrav i krig och försvara hemlandet så inte anmäler man varje skott mot en som mordförsök.

Men i och med morden alldeles för nära den jag fått hotad så började jag funder lite mer på dessa tidigare händelser där jag varit nära att mista livet på grund av andras ageranden , om hoten varit allvarligt menade. De har redan backat upp varandra med åtgärder , som jag tvingats tex klaga på till JO , och då det går bra för mig på arbeten så ser de till att det blir problem. Just dessa senare händelser har jag på band och bild och nya personer som ljuger för en och om en.

6, Man har pratat om mig för vissa , tex ett uppmärksammat mord sent 90-tal , på NN , som skedde där mitt bråk började (och var samma ställe där en person frågade om jag ville bli polis) frågade en känd advokat N U mig om vid ett tillfälle ett par år senare. Jag hade inte nämnt något om vad jag varit med om så den informationen hade han fått från annat håll. En misstänkt mördaren till NN  mordet var hans klient.

Förmodligen månade man om informatörer och infiltratörer som ska skyddas så jag blev inte heller kallad på några förhör runt det mordet och jag hade ju bara mitt bråk att tillföra, och då möjligen att det började fråga mig om jag ville bli infiltratör.

MVH Lars Schnell

670315-****

Svaret var likartat att ej inleda förundersökning 












Inga kommentarer: