fredag 22 april 2022

Del 5 Dags ta upp JK anmälan mot LK gruppen. I detta inlägg, Palme tips. Serie om allt från facket , arbetsgivare, ÖNH vård, Palmemordet och JK som jag blivit drabbat av sedan åtminstone 1997.



Del 5 i min serie ang LK gruppen och svårigheter att anmäla dem till åklagare , polis och JK tex
Länksamling  

Här är mitt tips till Palmegruppen hos polisen  om Lennart Karlsson   2019, som jag bifogade JK anmälan då det beskriver en del som varit runt.

Kort efter att jag lämnat detta tips, vilket jag även var offentlig med , så fick jag  en mötande  bil  i hög hastighet över  på min sida, och jag gjorde mig redo att köra ner i diket, men den svängde tillbaka. 

En pik, varning eller slump ? Många  "slumpar" sker då man har denna LK gruppen efter sig som inte skyr några vedervärdiga  metoder för att klara sig, allt från hot mot kvinnor och barn till att manipulera sjukvård, baktala en på arbetsplatser och bostäder, arrangerade olyckor, väckningar på nätter  med mera. 


Tipset nedan:
  Möjligt Palmes mördare eller ingående i den gruppen, alternativt undanröja vittnen som kan sett mördaren på uppdrag av annan ,alternativt privatspanare /hjälpa den gruppen, alternativt bara en nyttig idiot.

Den jag tänker på var då enligt egen utsaga ABAB vakt, U-båtsofficer och som berättade 1997 -1998 då han var polis, vilket han sade först 1999 ( att han var polis) att han på mordkvällen spärrade av Hötorgets t-banestation med anledning av mordet.

Harvardakterna på länsrätten bevakade ju även ABAB och gångarna runt mordplatsen hade de tillträde till.

Hans namn är Lennart Karlsson runt 60 år idag (se bild ) har en vaggande stil då han sprang såg jag då jag 1997 först trott han var civilpolis men sedan tänkte att han kan vara en medhjälpare till ett gäng jag hade problem med och såg hans spring stil då jag vände mig om efter att jag börjat springa ifrån han vid ett tillfälle .

Han har ett nätverk/grupp runt sig som kör mycket fula hot och zersetzung liknande metoder och jag fick höra Palme nämnas, men även annat som ”vi trodde du var ryss”, Säpo mm men jag tog det och Palme som att: om jag berättade om Lennart och anhang så kommer det låta som svammel från en idiot och det var därför som det sades.

Jag mötte han först på en restaurang på Lilla Essingen då jag var på väg upp till ett möte på en restaurang i Fridhemsplan med vänner till en som grovt hotat mig. Ett hot som jag senare misstänker kan vara arrangerat utav denne LK med vänner eller utnyttjat om de snappat upp det via telefonavlyssning.

Jag hade vid två tillfällen under denna period blivit tillfrågad om jag ville bli polis, och en gång utav en granne 97-99 som jag sedan anmälde för hot 2004, om jag ville gå med i ett höger politiskt gäng och rapportera om dem. Så jag misstänkte att mycket av det som hände runt mig var de som prövad mig, men var samtidigt beredd på att den hotande och dennes gäng kunde attackera mig och som de flesta var okända för mig.

Jag fick konkreta bevis på att de hade tillträde till min bostad jag nyligen hyrt på Lilla Essingen genom att en dag så var min telefon som fanns i lägenheten som saknade en knapp , lagad.

Jag har varit med om väldigt nära olyckor bl.a. 99 och vintern 2002/2003 som jag misstänkt kan vara arrangerade sedan detta med Lennart K mfl började dyka upp runt mig 1997.

Varvat med detta så har väckningar på nätter och rena provokationer, sabotagen mm varit dagligen på flera olika platser och bostäder .

Denna Lennart Karlsson sade sade kort en gång på restaurangen på Lilla Essingen att det inte vore ”kul/roligt om internutredningen knackade på dörren ”. Jag tänkte då att jag sagt på telefon vad som hänt runt mig till några vänner och att de, Lennart gänget, kan fått ögonen på sig. Jag tänkte att är detta poliser så har de ju koll på telefonavlyssningen , tänkte inte då att det kan ju vara fler som avlyssnar. 

Jag ville ju inte röja dessa och fick ett hot av en granne som umgicks med denna Lennart, liknande det som mitt bråk med gänget hade startat med , så jag började totalt hålla tyst, men drog mig undan då hotet är mycket lågt .

Men då hot och pikar varvats med väckningar liknande det jag tidigare tog som övning så har jag förstått att dessa ville inte mig väl. Och en otrevlig händelse inträffade i gamla stan 2003, så blev jag oroad att hot skulle sättas i verket. Så jag gjorde en polisanmälan på den grannens hot 2004, och även en anmälan till internutredningen då polisanmälan blev nerlagd. De svarade att de inte kunde finna han i polisens organisation och jag som inte trodde han använt sitt riktiga namn, nöjde mig då med att ha händelsen registrerad. Men jag hittade han med bild några år senare på nätet och även på den datafirma han angivit att han jobbat på.

Jag funderade på vad som orsakat all denna terror mot mig , då jag bl.a. sade till LK att jag lämnar helt mitt gamla liv med små bus varvat med jobb ( mycket på grund av kroniska inflammationer i luftvägarna som saboterat mycket ) , och tänkte med dessa prat om Palme att det kan ju varit revolvern som jag nekat till att jag sett då jag inte trodde att SC hade något med mordet att göra.

Så 2006 från mitt nya jobb på arla i Årsta ( pendlade från Norrtälje ) skrev jag till palmeutredningen , minns ej om det var en direkt mejladress, att jag ville ändra en uppgift i mina två förhör och beskrev att jag sett en revolver men inte kan gissa kalibern då jag inte såg mynningen. Och tipsade om att man kan ha ändrat utseendet på folk så att de liknar någon annan med bara smink och frisyr och klädsel. Detta var erfarenheter jag fått från bl.a. minst tre kvinnor som var runt LK, och ett par till sådana händelser, där jag först trodde det var samma person men att denne gick upp och ner i vikt så jag tom kände mig tvungen att fråga om denne hade drogproblem vid ett tillfälle då hon ”fladdrade ” en del just vid det tillfället, men såg senare skillnaden på en av dem.

I alla fall så fick jag inget mottagnings kvitto från er/PU och jag tänkte att mejlen kan ju vara kapad likt ett telefonsamtal jag gjorde 1999 där Lennart Karlsson svarade och frågade om jag visste vilka mina vänner var kort efter hotet från grannen. Eller helt enkelt att ni inte gör det av omsorg för uppgiftslämnare. 

Min mejlkorg blev på grund av ett fel helt raderad av mejl företaget Spray eller Passagen 2009, jag hade konto på bägge och jag har förmodligen sänt ett mejl till till er med samma text 2009 ( förmodligen då ni har ett mejl från 2009 och jag har inte tittat i mina dagböcker ännu om jag gjort en notering om det där) , men båda korgarna är raderade nu av mejl företagens misstag och åtminstone Passagen.se finns inte kvar nu som mejl företag.

Detta är lite beskrivet vad som hänt sedan 1997 och även då jag tänkt sedan dess ibland på vem som skulle kunna skjuta en man och en kvinna på det sättet som paret Palme blev så har jag tänkt att då LK gruppen både hotar folks kvinnor och barn med lätthet och kanske gör värre med olyckor som arbetsmetod så trillade det ordentligt ner polletter 2015 då jag hittade mitt namn i en blogg på nätet (R**stams) då jag sökte på mitt namn för att hitta min egna blogg snabbare än skriva in hela adressen.

Och då jag läste i utredningen där och på nätet i övrigt så fattade jag varför jag haft detta envetna trakasserande efter mig sedan 1997 och kanske tidigare då jag varit med om två andra händelser där två bilars bromsar totalhavererade var av den ena såg jag att bromsröret var helt ”fint” och rakt av från huvudcylindern på en Passat jag hade ( den andra bilen var en Opel), men tänkte då att ingen kan veta vart detta skulle gå sönder så det måste varit olyckligt bara .

Men givetvis så funderade jag ju nu efter andra nära olyckor med folk som jag tänkt tillhör LK gruppen eller folk som utreder dem i direkt närhet och även ena gången den som jag vet gjorde misstaget (?) , på om man vill att jag ska vara vittne till något så är jag ju värdelös som skadad /död,

och även på varför man kör med pikar om Palme om man vill förhöra mig igen?

Visst kan det vara så att man vill ha vänner till sig själv om man är polis , nära mig , för att då jag bryter samman och berättar något som kan generera 50 miljoner så kan man ta del av de 50 miljonerna vilket en polis inte får(?) . Men de nära olyckorna och troligen dum förklarningarna och ryktesspridning jag genom levt medans jag varit tyst kan ju också bero på att man vill tysta mig och där kan man ju tänka att det varit någon ny egen polis metod som gått snett likt basebolligans, som motiv ?

Men då jag läste i utredningen med det jag varit med om så förstår jag att tex Lennart Karlsson som enligt sig själv jobbade som ABAB-vakt och spärrade av tunnelbana i Hötorget efter mordet hade ju tillgång till både lokaler och tunnlar i området som han kunnat försvinna i så fort han kommit ur synfältet från mordplatsen. Även Länsrätten där Annie Fernberg jobbade och där Harvarddokumenten försvann och databandet raderades innan mordet, hade ju ABAB som bevakningsuppdrag och LK kunde ju snacka så ordna ett par nycklar och passerkort var nog en smal sak för han. 

Det försvinnandet är ju besynnerligt och var det inte bara någon som spillt kaffe på det och slängde bort det då de inte ville stå för att de kikat på det så kan det ju helt klart varit ett förvillande.

Och en mördare som vet att jag och Annie F gick i området vid tidpunkten för mordet kan ju vara rädd för vad jag kan ha sett den natten ( jag såg inget och lade inte märke till skotten heller , var vanligt med smällare och annat på den tiden så inget jag registrerat alls ) och tjänar på att jag blir tystad på ett eller annat sätt.

Kort summering om Lennart Karlssons möjligheter och förmåga som eventuell gärningsman eller medhjälpare till mordet på Olof Palme och Harvard dokumentens försvinnande.

1, han var enligt sig själv U-båts officer, så vapen träning hade han väl bra sådan.

2, han var ABAB-vakt

3, han rörde sig 11 år senare med folk som kunde förändra utseendet för att likna andra.

4, han rör sig med folk som kan hota folks kvinnor och barn.

5 , om han känt till det jag beskrivit i sin helhet så har han ingen respekt för liv överhuvudtaget /är skrämd

Ang bloggen så fick jag bort mitt namn och blev döpt till vittne 1 eller 2 eller 3, då jag skrev till han att det inte är trevligt vare sig för mig eller Annie (som jag fick veta 2017 att hon dog 2002 ) det han vinklat det till i rubriken ang Harvard dokumenten .

Ett litet axplock på deras framförhållning och förmåga att hålla sig nära mig /sprida rykten nedan.

Och det är förmodligen en hel del nyttiga idioter som inte känner till något mer om vad som hänt runt mig , blandat med de som vet mer. Verkar som om vissa trodde att jag var rasist mm.

Tex en ny granne 2003 på ett ställe, som jag oftast bara helt kort sade hej till och undvek i stort, sade en dag helt kort ” om man pratar om konstiga saker så kan man bli inlåst på mentalsjukhus under lång tid för paranoia ” Denne persons tvilling började jag se i Norrtälje 2011, vet ej om han vet något men att det är en tvilling är jag ganska säker på då dennes ena hand är missbildad och den hotande var normal. Kanske går att sminka det så? Har foto på tvillingen och har även via registreringsnummer hittat hans facebook sida.

På samma ställe kom ytterligare en ny efterhängsen granne fram till mig då jag stod utanför stugan och pekade rakt över gatan och sade där bodde Sigge Cedergren , sedan vände han direkt och gick in till sig .

På Arla som jag började jobba på 2006 kom det fram en nyanställd och sade ”du har ju mycket att tänka på ” och vände och gick. En annan sade bara ordet ”säpo” (liknande händelser jag varit med om sedan bråket med kvinnas ex började och då Lennart Karlsson med anhang dök upp på min nya adress vid Lilla Essingen mfl) med mera

2013 flyttade jag till ett hus och nya grannen börjar direkt säga att hans släkting jobbar på Säpo, han talade om annat också som tex att han varit engagerad att ta livet av katter på ett ställe men backat ut ( nn nn  lite olustigt minst sagt ).

 Jag tycker ju inte att det är sådant man direkt häver ur sig till en ny granne så fattade att det är en från samma grupp , och likt dem sökte kontakt väldigt efterhängset . Och då jag inte brydde mig om denne och höll på och lägga tjärpapp på ett förråds tak här på tomten så gick jag in och googlade på ett ord i anvisningen som var ”kapillärkraften ” , var på någon dag efter så kommer han fram och och ska prata och nämner just ordet kapillärkraften. 

Jag sade väl som jag brukade att jag har lite att göra och fortsatte med mitt, men helt klart så tyder det på att han har tillgång till min datatrafik på något sätt. Detta med en mängd andra händelser har blivit min ”vardagsmat ” sedan 1997.

Jag jobbade 2011 på Sodexo, och 2014 på Danderyds sjukhus då jag levererade sjukhusmat på natten så filmade jag för att visa att jag fått mycket extra jobb och då jag kom fram till kylen satt ett foto på en kvinna som det stod Fernberg som efternamn ( inte Annie, 2017 så fick jag veta att hon dog 2002 ) på bilden.

2015 såg jag mitt namn på nätet hos en bloggare ( en R**stam) och läste lite i utredningen , och förstod då varför en del av knäppgökarna(?) varit runt , dels då Annie F sagt att vi åkte i min bil den kvällen och dels då Sigvard C fått sin hemfärd blockerad av en bil av samma modell som min ovan för mordplatsen , men min var krockad då den stod parkerad av en ambulans den 27/12-1985 och stod på Din Bil i Hammarby tills Mars 1986 då den skrotades.

2017 Fick jag veta att Annie dog 2002

Bild på Lennart Karlsson ur söder förorts tidning 2000-2001 ( såg den först 2000 men kopian är från Kungliga biblioteket och det var nog inte samma tidning )

I övrigt har jag dagböcker, noteringar , foton mm och även en mer detaljerad beskrivning på par hundra sidor mm som jag bara petat in historik i och det kan se rörigt ut.

Mvh

Lars Schnell

lars.schnell@

En rättelse; jag började på Sodexo 2012 inte 2011 och då jag sökte jobbet (inför intervjuv) så fick jag förmodligen en kraftig pik om min internutrednings anmälan från 2004. 

Inga kommentarer: