torsdag 30 juni 2022

Barn dog i bil, igen! Sätt ett lag krav på sändarförsed temp mätare med signal till app vid högre temp i fordon!

Jag  sökte patent på detta för i synnerhet  barn och djur då jag läste om en olycka med ett husdjur. Jag skrev på det inlägget att " varför köper man inte en temp mätare med sändare  till mobilen" , och skulle googla fram något exempel, men det fanns inte , inte ens temp mätare + GSM för något. 

Så jag ansökte om patent på detta, skrev ner allt jag villa ha  med och sedan visade sig att idén var nämnd bara något år innan  mig. Efter min ansökan så kom det stektermometrar med gsm till mobilen mm.

Vissa såg nog det jag lagt ut men var vänliga nog att inte använda det ( sno min idé) , men då  dessa olyckor är totalt meningslösa så vill jag sprida idén till biltillverkarna  och lagstiftarna , gör temperatur varnare till standar!!!  Man kan ju även ha rörelse detektor i bilen så inga onödig alarm sänds.    

Jag tog upp iden med start up Stockholm (ALMI) men där rann det ut i sanden. 


 https://twitter.com/Debi_in_Canada/status/1541552447046287360?s=20&t=kMBHUtVch5shoB4Tsgxs0A




Inga kommentarer: