tisdag 24 maj 2022

11 H Tre okända stalkare på stan bild, polis och JO anmälan BILD Kopia av inlägg på annan sida 2020 på några av de inblandade i och runt S märkta LK gruppen som är nämnda till JK men utan bilder . Döper den till 11 H

Hela länksamlingen https://larsschnellsblogg.blogspot.com/2022/05/lanksamling-for-att-kunna-hitta-lattare.html


 Läger ut en person som jag började se överallt från tex på pendeln mot Flemingsberg på Kungsholmen , på söder och slutligen i Norrtälje nära min bostad dit man tar sig med buss.

Jag har ju varit med om liknade som en med lapp för ögat som jag ofta såg då jag var i Fridhemsplan (jag nonchalerade dessa så pass mycket, så då jag tror han satt lappen på andra ögat en gång och jag kunde inte minnas vilken sida som var den vanliga eller om han bytt överhuvudtaget)
Eller som den som jag tror det var sista gången såg till på en buss och han sade bakom mig med låg röst att "vi trodde du var ryss " Han hade jag börjat notera på olika platser då han hade samma kläder och fiskarhatt och mörka glasögon på sig jämt och gjorde så att man lade märke till han. Som vid Odengatan /Sveavägen så steg han upp på en betong sugga med stolpe och skylt och likt ett barn snurrade runt i den hållandes i stolpen. Första man tänker på att det är en missbrukare, men då man ser personen på olika platser och som verkar lugn så.
Då jag senare vid ett bibliotek såg en person med samma utstyrsel så tittade jag till och tänkte "inte stollen igen " men såg att denna var mycket större och kraftigare så jag bara låste min cykel och började gå mot biblioteket var på han slår med en hoprullad tidning mot mitt huvud då vi möts och jag hinner ducka via en limboställning, och han yttrar "håll käften, håll käften, håll käften"

Någon dag senare så såg jag per kristian på ett kaffe och han sade bara att tjocka kan också röra sig fort " Med detta vill jag påminna om att det behöver inte varit samma stolle varje gång men givetvis så skulle jag tro så då kläder hår glasögon och fiskarhatt var den samma, men här var skillnaden så stor så det omöjligt var samma person, men jag förstod då från samma grupp, vilket jag ju misstänkte redan i Fridhemsplan då han sade Håll käften fler gånger efter slaget som missade. Jag har ingen bild på denne i fiskarhatten.


Denna bild är på han i blåa jackan "hand viftaren " och kopia på hans del från polisanmälan. Efter att jag sett mitt namn i palmeutredningen så ville jag börja anmäla men blev mer eller mindre hotad med " du låter som om du skulle behöva sjukhusvård" och anmälningarna nedlagda.







Anmälan jag gjorde på han plus en till längre ner: Handviftaren: Kopierar hans del ur polisanmälan och lägger in.
Från: Lars Schnell [mailto:lars.schnell
Skickat: den 19 januari 2017 06:20
Till: Polismyndigheten Stockholm
Ämne: Stalkning

Hej!

Jag vill nu anmäla två fall av trolig stalkning då jag har personerna på bild ( som jag klippt ut från då jag filmade dem). och tänkte då jag såg att stalking kunde ge upp till 4 års fängelse så borde det inte var preskriberat ännu då dessa filmer är från 2011.

Personnummer 1 , är en person som började dyka upp ofta runt mig då jag åkte till Stockholm från Norrtälje och han uppträde iögonfallande varje gång, som om han hade en störning, och oftast samma kläder blå jacka blåa byxor så jag lade märke till han bla på söder och sedan på pendeln mot Flemingsberg och i stan.

En dag då jag åkte med 4an så fick jag springa hastigt för att hinna med den och då jag kom på och började gå bakåt så såg jag han i mitten av bussen körande ett uppträdande som en skrämd störd person, jag satte mig nästan längst bak i bussen och då han vid en station gick av så stannade han utanför mitt sätes fönster i bussen och gjorde fingret och gick sedan. Då jag funderade på detta så tänkte jag ju att jag har sett han på för många olika ställen de få gångerna jag hade ärenden in till stan ( var 14 dag kanske) under ett par år, och han kanske misstolkade min spurt efter bussen till att jag sett han och skulle frågan han varför jag ofta såg han.

En dag då jag åkte bussen till Vi***** i Norrtälje så såg jag han stå vid busshållplatsen innan min ( ca 200 meter från mitt dåvarande hem) och han glodde på tre fyra barn utifrån som reagerade med ungf "han tittar " inne i bussen.

Då jag en tid senare är vid Klarabergsviadukten och går ner mot tunnelbanan efter att ha handlat på apoteket Scheele b.la. så ser jag han ställa sig vid övergångsstället utanför T-bane ingången så jag tänkte att det vore bra att ha en bild på han så jag ställer mig vid andra stolpen som om jag ska gå över också och filmar han med telefonen mot örat. Jag tänkte tala in var jag var och klockan och datum så jag säger i filmen "Hej det är Lasse " då vänder han direkt och går ner i tunnelbanan och jag går lugnt efter och då jag kommer ner så ser jag han vifta med en hand vid sitt öra som en retard/ störd person ( vet inte vad denna störning heter som han förmodligen simulerar) och går i en båge och titta flera gånger mot mig.

Det datumet bild och film är ifrån är den 12 augusti 2011 kl var runt 16 kanske .



Två bilder på den andra jag anmälde för samma brott, stalking. Dessa bilder är urklipta ur mobilfilmer så går att få bättre med bättre utrustning.







Den "Orangea mössan " Första blir hans parad gång och andra en närbild men lite suddig som jag klippt ur en film jag tog på han. Adderar hans bit ur samma polisanmälan men då som person 2.

Jag nämner i anmälan att jag ansökt om "skyddade adressuppgifter" då jag som synes haft massa okända runt mig som agerat och tänkte att denna LK gruppen kan försvinna i mängden om nu andra privatspanare och idioter börjar strula runt mig då jag blivit nämnd 2015 i bloggar , på fascebook etc och det kan göra det svårare för både mig och utredare (utredare finns ej i bannan landet Sverige tydligen då det gäller LK gruppen )

Ur anmälan person nummer 2
Den andra personen (2) jag vill anmäla nu för stalking var först den 21 Mars 2011 , då jag var på väg till posten med gröna linjen från City mot Fridhemsplan, vilket jag gjorde var 14 dag då jag hade min poste restante där. Och vagnen var så gott som folk tom och min del av vagnen var helt tom . Jag står till höger med ryggen mot dörrparet som är mot tunnelväggen. Då kliver en man in och går sakta fram mot mig och ställer sig bara 5 -10 centimeter framför mig så att halva bröstkorgen överlappade min. Är det en idiot eller någon provokatör . Han står kvar och sneglar hela tiden medans jag håller ögonen på han.

Jag kliver av Fridhemsplan och hämtar min post och åker hem. Dagen efter så hade jag en tid för knä undersökning som arbetsförmedlingen ville ha, på Löwenströmska Sjukhuset ( var den som hade tid snabbast och har aldrig varit där förut ) .

Då jag inte visste hur lång tid resan skulle ta så åkte jag i god tid och hann med bussar så jag kom fram dryga timmen innan knä undersökningen skulle ske , så för första gången på flera år så tänkte jag äta ute. Så jag gick mot restaurang Löwet och precis då jag kommer runt hörnet så ser jag den personen från T-banan dagen innan komma gående ut från restaurangen och han tog ett snedsteg då han såg mig och vek av in i sjukhusets delar där jag tror att bara personal får vara. Han hade samma kläder på sig som dagen innan , orange mössa , grönaktig jacka samma glasögon.

Jag tog fram telefonen och funderade på vad jag skulle göra då jag visste inte om det var ett brott att gå in där han gått in ( för att ta ett foto på han) men tänkte att jag ska dokumentera händelsen och sätter på kameran och håller den mot örat och pratar in var jag är och tid datum och vad som hänt .
Det är folk där så jag försöker låta som ett normalt telefonsamtal, bara minuten efter kommer mannen ut från gången och tar ett sned steg till då han ser att jag är kvar . Jag fick bra bild i profil på han men riktade kameran ( telefonens lins) vid örat fel så helt nöjd är jag inte men kanske en bildtekniker kan få skärpa då han kommer ut från dörren.

Jag behöver göra denna del anmälan nu då skatteverket tog bort min tillfälliga sekretessmarkering på grund av att jag gjort för få polisanmälningar och de godtog inte att jag i år håller på med en heltäckande anmälan.

Jag ville egentligen bara ha min bostadsadress hemlig dels då jag haft mycket skadegörelse och inbrott och hot och även drönare mitt ute i skogen som jag kan ha fått förklaring till då jag såg att mitt namn var utlagt på en blogg 2015 rörande mordet på Olof Palme och efter lite efterforskningar och läst PU , Grk och andra källor på nätet kom fram till att ett par vittnesmål kan fått folk att tro att åtminstone min bil var på platsen .

Men den var krockad av en ambulans då den stod parkerad 27 dec 1985 och stod på Din Bil i Hammarby tills den 19 mars 1986 då den skrotades fick jag fram dels då jag frågade polisen 2015 om de hade den krocken i era arkiv, vilket ni hade.

Med vänlig hälsning

Lars Schnell Tillägger här1:
Närbilden på "orangea mössan " Han påminner om en i starten på ett bråk med en otroligt bäng person och dennes gäng 1997 och jag har funderat efter det jag sett på om det var arrangerat för att LK gruppen (övriga) skulle närma sig mig. Han liknar även en polis som skrivit en bok om en annan känd polis och ytterligare en polischef har jag sett.

Men tex lossat rep för att förhöra någon ? Kan det varit någon flygande konfrontation, exempelvis figurant 5, som kan bland dessa "stollar" varit placerad så att de skulle se om jag reagerade något från Palmemords kvällen då jag måste ha gått i området med mitt sällskap vid tidpunkten för mordet och han blev utpekad som en som sprungit uttröttad från platsen.

Bli av med vittnen? Då de förstått att jag skulle bli mycket intressant genom GrK för de som inte visste att min bil var krockad och det tog mycket detektivarbete för att få fram krockdatumet, och då "fånga upp " farliga för dem iakttagelser från området ?

Jag får inte ens ut bilden eller namnet på figurant nr 5 då de säger att de inte hittar detta material.



Tillägg 2:
Fick ju ett otrevligt samtal av en känd kvinlig polis på en lördag som jag senare JO anmälde.
JO anmälan nedan , som blev nedlagd .  

Stockholm 26 April 2017 JO anmälan mot handläggaren av min anmälan och påståendet om att en överprövning ej går att göra utav annan polis.
Jag gjorde en polisanmälan på uppenbar stalking från 2011 den 19/1-2017 via mejl som fick nummer 5000-K79299-17.

Jag bifogade två berättelser och filmer föreställande stalkarna. Senare bifogade jag även stillbilder på dessa , urklippta ur filmerna. Jag fick sedan min kopia på upprättad anmälan daterad den 23/1-2017 , men där står det bara ofredande och beskrivs bara en person helt kort.
Jag sände på nytt anmälan den 3 februari 2017 och bifogade två filmer och bilder med frågan om min första anmälan blivit uppdelad i två då jag separerat de bägge personerna i texten, men fick inget svar på detta. Så jag ringde den 7 april 2017 till 114 14 och frågade en polis hur det ser ut med min anmälan . Denne hade tydligen lite svårt att hitta anmälan och bad mig beskriva lite av dessa händelser som jag anmält vilket jag gjorde var på denne hittade den.
Jag fick en förklaring om att man skrev nedkortat för att det inte fanns plats och även att anmälan lagts ned den 23 /1-2017 . Då jag frågade hur jag begär en överprövning , dels då rubriceringen var enligt mig fel, så gick inte det enligt denne polis utan jag skulle sända nya uppgifter och det skulle då gå till samma polis som lagt ner förundersökningen för en ny bedömning.
Då jag frågade varför jag inte fått detta hemskickat till mig , nedläggandet av ärendet och varför , så visste inte denne polis om hur det var skrivet men att jag kunde kontakta förundersökningsledaren , men då det inte fanns direkt telefon till denne så var jag tvungen att ringa 114 14 och be om att bli kopplad till denne. Jag gjorde så senare samma dag och fick lämna namn och telefonnummer så skulle det vidarebefordras.
Dagen efter på lördagen den 8 /4-2017 ca kl 12:28 ringer det ett dolt nummer och då jag svarar så är det denne förundersökningsledare.

Denne hade fått fel ärende nummer och efter korrigerande av detta så frågade hon vad det gällde och jag frågade varför rubriceringen ändrats ( till ett brott som nu är preskriberat , vilket inte stalking är då det är 10 års preskriptionstid i detta )
Hon frågar om jag har vittnen på dessa händelser ( förutom bilder och berättelserna ), men jag säger att jag har dels levt under hot och inte gått runt med personer utan hållit mig då för mig själv, men visst kan andra minas något runt detta om man utreder och beskrev en händelse vid en av episoderna som exempel .

Blir då kallad för ungf ” låter som en sjukvårdsbehövande ” och att det inte finns substans i detta.

Det jag vill klaga på : 1,att inte polis i telefon den 7/4-2017 verkade känna till hur en överprövning går till eller att det finns.
2, att jag inte fick hemskickat nedläggandet av ärendet utan får veta det 3 månader efter då jag själv ringer upp.
3, att brottsrubriceringen nedgraderas till ofredande från stalking som har 4 år i straffskalan och en preskriptionstid på 10 år .
4, att den sammanfattande inskrivningen blir så pass fel så att polisen har svårt att hitta igen ärendet då jag beskriver två personer , men det står en person i inskrivningen.
5, att visserligen är jag hes och lider av kronisk bihåleinflammation sedan många år , men tror inte att det var det som nedläggande polisen syftade på med sjukhusvård då denne hävdade att det inte fanns substans i min anmälan , men om inte bilder och beskrivning av gärning är substans nog så vore det ju omöjligt att anmäla något överhuvudtaget.
Bifogar inspelningen av samtalet med förundersökningsledaren ,då jag har automatisk inspelning av alla samtal efter hot och trakasserier bland annat via telefon (se dels tidigare JO anmälning 22/9-2016) "Länk till inspelningen " Klagande : Lars Schnell Postadress :NN 112 61 Stockholm Mejl:lars.schnell

Inga kommentarer: