onsdag 16 november 2022

Anmälan till LÖF

 Mycket text blir det och än mer i morgon förmodligen då jag måste kolla om Löf är rätt instans då jag själv ringde och frågade och fick tid 2009 till privata Sophiahemmet. Totalt bortkastade år samma sak med LK gruppens fega gäng som tar sig in överallt i samhället och saboterar , jag hoppas det är slut med dem nu i en borgerlig regering men man vet aldrig.


Löf text med vissa saker borttagna (mindre kliniker och namn etc, synd jag inte fik med Dag N i detta , han som började djävlas och skriva falsk från 2001-2002 )
Varför inträffade din personskada och hur har den behandlats?
Genom att man utan att noterat det i journalen, har öppnat upp även höger maxillarsinus 2009 och sedan efter
följande läkare trott att det varit helt opererat utan att meddela mig om dessa iakttagelser då jag klart och tydligt deklarerat att jag blev opererad på vänster sida.
Och behandlingar som tex ena läkaren, U K, föreslog
utöver twar misstanke och antibiotika som jag fick flera kurer av som han påstår att jag propsat på och att jag hittat twar diagnosen och beskriver fel antibiotika som jag fick biverkan av , att en nål in i höger maxillarsinus som dränage skulle vi kunna sätta in.
Det blev sedan efter röntgen besvärligt och att en konsult skulle kallas in och sedan hörde jag aldrig något av detta utan blev vidare remitterad till Infektion och Lungthorax på KS Solna och där
ifrån till KS ÖNH men då hade jag tagit långtids, lågdos kur makrolid antibiotika ( som jag ordnat via nät-läkare utomlands) och mådde bra i lunga och bihålor som då inte var smärtfyllda och bad i stort bara om ett lever test då det var det som beskrevs kunna skadas av kuren, och han undersökte med fiberoptik och såg bara en bakterie som
man inte kunde göra något åt sedan var det klart.
2017 på läkarhusets ÖNH så bad jag specifikt om en
nål och dessutom titta på adenoiden som en ÖNH Läkare Lars Kumlien sagt var stor utöver en kraftig svullnad men just på det CT röntgen svaret taget 2012-04-17 han fick så jämförs bara svullnader som flyttat över till högra sidan och försvunnit på vänstra sidan, men inget om operationen vilket det tidigare CT röntgen svaret från 2010-02-17
beskriver, första gången och ca 5 månader efter operationen ( aldrig innan några hål på de 4 CT röntgen innan operationen och det första CT röntgen 2001 ) Svaren blir även där att nål är onödigt och att det såg rent ut.
Jag hade sköljt med kolloidalt silver vatten i mängder och tagit doxyferm antibiotika och var ganska smärtfri då men fått
en tid via min husläkare och ville fråga om adenoiden och nål, och sagt att jag var opererad på vänster sida och att jag fått ett förslag om nål tidigare.
Inte heller hon sade att det var större hål på min högra sida och som just i det röntgen svaret beskrivs som möjligen postoperativt , då 8 år efter operationen 2009.
I slutet av 2018 och början av 2019 började jag testa K.O.S. behandlingar och även titta efter operation utomlands då jag blev kreditvärdig, och då måttagningarna frågade vad jag ville ha gjort så tog jag ut röntgen svaren och och ser då att man opererat även på högersida.
Fick rådet av Sophiahemmet att be husläkaren om remiss för att fråga om vad detta var för hål , och kom dit i maj 2019 efter dels tre kos behandlingar och tätt inpå två längre rinnande
förkylningar som tömt bort mucus så att det gick att se bra in säger ÖNH Kirurgen och beskriver två opererade hål på min högra sida varav ostium som normalt är 2-4 mm nu uppförstorat till 7 mm och ytterligare fint väl läkt operations hål på 6 mm, och på vänstra sidan beskrev han minst ett hål på 12 mm ( där ska det var två hål enligt opererande läkare 2009) och att han inte skulle operera mig mer även om jag kom med besvär då jag frågade om en öppen tid som jag kunde visa hur det ser ut normalt.
Vid en PAN anmälan så svarar chefsläkaren att det var accessoriska hål ( en läkare 2004 beskrev sådana men som små inte som mina uppförstorade upp till 3 gånger större) och hon kan inte ha titta i sin egen kirurgs journalblad från 2019 ( han skriver fel på 2 årtal)om mig.
2019-11-21 opererades jag på en klinik i Estland av en öron-näsa-hals läkare som på mötet veckan innan frågade varför man
inte opererat i Sverige då han såg den CT bild från 2012-04-17 med kraftig svullnad trots kur med azithromycin antibiotika innan röntgen, och det blev mycket bra förutom mars 2020 då höger öra och näsan kom igång med värk snuva och örat bubblade tills nov 2021 då jag fick ett rör insatt i högra örat. Mer skrivet sista dagarna efter svar från Crawford https://larsschnellsblogg.blogspot.com/2022/11/ytterligare-en-patientnamnd.html

Inga kommentarer: