torsdag 17 november 2022

Anmälan till även ett annat bolag som kan ha hand om patientskadeförsäkringen om det inte är LÖF.

Mycket text blir det,,,, Se kopian nedan   

Hej, 

efter att pratat med er kundtjänst så enades vi att om att jag skulle skicka in vilka som varit inblandade i denna skada så att ni kan se hur försäkringen låg då, eller om det hamnar på LÖF  med ena  eller  båda företagen.

Det ena företaget hette ****** Röntgen ************Stockholm. 

Det andra hette ********  ÖNH ************** ÖNH Läkaren U****** K********. 

Inför en operation i Estland av min högra maxillarsinus 2019 så tar jag ut  CT röntgen svar från efter en vänstersidig maxillarsinus operation (Vidgning ) utförd 2009 och ser att man opererat enligt två av fyra CT svar även i högra maxillarsinus, även vid en senare CT röntgen 2017 så säger den möjligt postoperativt.

Det fjärde beskriver bara att svullnaderna  gått ner på vänstersidan men i gengäld   kommit på höger sida ( trots CT röntgen kort efter azithromycin kur)

De 4 CT röntgen sedan 2001 , innan operationen 2009,  visar inga operatationshål eller hål. 
En önh läkare 2004 säger efter fiberoptik undersökning  att det finns små accessoriska hål på både höger och vänster sida.   
En ÖNH kirurg  på Sofiahemmet ,säger  i maj 2019 , där även operationen skedde 2009, att jag är opererad även på höger sidan med ena hålet uppförstorat från 2-4 mm till 7 mm och att det är ytterligare ett stort hål på 6 mm  ( Detta hade knappast läkaren 2004 kallat för smått )  och på högersida är ett hål  på 12 mm ( där ska det vara 2 stora hål). 

Jag ber  patientnämnden om hjälp och  chefsläkaren säger att denne titta i operations journalen och läst  en undersökning (kan inte varit den från maj 2019) och att det är  stora accessoriska hål på höger sida, vilket ju motsägs av 3 CT röntgen och två läkare men där Crawfords utredning, då opererande läkare var oförsäkrad så hamnade utredningen på Crawford, går på chefsläkarens linje där försäkringsläkarna  hafsar igenom materialet och det finns  svart på vitt att de  missar massor trots att de hänvisar till  delar av materialet.

De säger att man måste gå på vad operations journalen säger, och sedan trotts flera läkare beskriver antibiotikakurer innan CT röntgen och undersökningar plus besök som inte haft med bihåleinflammation att göra att jag varit frisk sedan 2009. jag håller på med överklagan där.

Men då jag läser i journalen  så ser jag att Dr U***** K****, som jag var hos första gången 2009-11-11 på **** önh I ***, sett att jag var opererad även på höger sida och trots att jag beskrivit att jag var opererad på vänstersidan så säger han inget till mig om det.

Han var trevlig men då han gav mig en hel del antibiotika att testa dels mot TWAR/Borrelia misstanke så ser jag att han kastat över skulden på mig genom att säga att jag propsat på kurer och att det var jag som läst på ang twar, och så var det, men det var på hans uppmaning och hans antibiotika förslag först med 28 dagars kur zithromax. 
Sedan skriver han fel sort  på antibiotikakur jag fick biverkan av osv.

Han kom med ett förslag om en nål in i högra maxillar sinusen sidan vilket jag ville gärna, men sedan så ville han att jag skulle träffa en konsult i Odenplan om denna nål och sedan hörde jag inget mer om den och blev remitterad till infektion som dels upptäckte genomgången twar och sedan lungthorax som såg en generell bronkit bild (läkaren sade kraftig inflammation vid bronkoskopin och jag hade ont  då sedan ca 10 år, bihålorna har jag haft sedan 15 års ålder med ökande försämring).

Detta med att inte berätta för mig om att han sett hålen i högra bihålan och skrivit i journalen att jag är opererad även på höger sida, har ju förvillat även andra läkare så jag fick vänta tills 2019 innan jag fick bort kraftig värk vid innanför okben och bakom ögat med mer  som jag åt Alvedon och Ipren i full doser tillsammans för att kunna tvinga mig igenom en arbetsdag, och hade jag vetat att det var opererat även där men med mindre hål på 6 och 7 mm när jag vet sedan 2001 och framåt att svullnaderna  brukar var på minst en cm så hade jag kunnat agera mer kraftfull med att säga att de misslyckats på höger sida men nu har läkarna trott att det varit tillräckligt och jag har inte fattat varför ingen gör något trots upprepade besök.  
   
Nu har jag örat kvar som jag fått ett rör i 2021 vilket blivit bättre och även i näsan är en kronisk ofta försämrad snuva kvar men jag har fått antibiotika kräm mot den med flera uttag. 

Därför gör jag denna försäkringsanmälan/skadestånds begäran  mot han.

Och jag gör även en anmälan mot Röntgen på ******* om de sett fel på  röntgen och därför som läkaren trott att det varit opererade hål.

Jag bifogar  CT svaren till att börja med och jag behöver snabb återkoppling om det är erat bolag ** som skadestånds begäran  ska riktas till eller LÖF.

  Blogg sidor nu hitintills i detta ärende sedan ca 1 vecka :


 

Inga kommentarer: