onsdag 16 november 2022

Ytterligare en patientnämnd förfrågan/klagan idag den 16 nov 2022 på CT röntgen svar.

 Ytterligare en patientnämnd förfrågan/klagan idag den 16 nov 2022 på CT röntgen svar. (den för två dagar sedan den 14 november 2022 här -> https://larsschnellsblogg.blogspot.com/2022/11/anmalan-mot-onh-och-tre-vantande.html )






Ärende V2211-******
Här kan du se information om ditt ärende. Du kan kontakta patientnämnden under fliken ”Meddelanden”. Under fliken ”Händelser” kan du se vad som hänt i ärendet.
När inträffade händelsen
December 2012
Var inträffade händelsen
******** röntgen ******()
Status
Ärende inkommit till patientnämnden
Beskrivning
Jag har sedan efter en operation 2009 i maxillarsinus fått tagit tre CT röntgen fram till 2019 som visat en operation även på andra sidan ( min högra där det endast skulle vara på min vänstra sida). Då läkare efter undersökt mig så har två beskrivit operation och den ena 2019 Dr M****** R**** på S******** ingående beskrivit operationen , men deras chefsläkare på S******** och två försäkringsläkare på Crawford hävdar att man bara kan titta på op journalen plus då den undersökningen som dr R***** gjorde men som klart beskriver operation, och deras ovilja att läsa innantill har lett dem fram till den felaktiga slutsatsen att jag var frisk i högra sidan.
Jag behöver veta om man kan lita på CT röntgen svaren dels ett från 2010-12-17 , dels ett utav de två från 2012 ( det som är gjort 2012-12-05 , och undrar ju varför man inte skrev operation överhuvudtaget på det tidigare 2012-04-17 men jämförde svullnader med tidigare CT röntgen) och även det fjärde svaret från 2017-06-13 som beskriver 8 år efter operation "möjligt postoperativt" och ungefär "som troligen accessoriska hål".
Accessoriska hål såg en mycket högt utbildad ÖNH läkare L*** L****** 2004 på bägge men beskrev detta som smått, och Dr R***** beskriver dessa hål efter operationen 2009 med sin kirurg expertis och fiberoptik som man ser mycket bättre med än CT röntgen att det är opererat och med ena hålet 2-3 gånger större en vad det normalt är.
Tyvärr så går det ju inte att anmäla de två försäkringsläkarna , ena från MAS och den andra från KS Huddinge enligt IVO då de verkar som försäkringsläkare.
De har bara läst in sådant som tex första besök hos Dr J** K***** där han först inte ser något men besök nummer två efter röntgen ser svullnader och tandrötter och stor adenoid trotts att det var efter en antibiotika kur, macrolide och doxycycline antibiotika som alltid mildrat mina besvär vilket denna Dr J** K***** och, ytterligare två önh läkare beskriver att jag tagit med mera.

Inga kommentarer: