måndag 21 november 2022

Ytterligare Tilläggsanmälan idag till LÖF

 Tilläggsanmälan idag

( även skickat till ett annat försäkringsbolag Hej igen , 

ytterligare en läkare, Dr K****** L*******  som jag vill ha utred om 1, hon är/var  försäkrad hos er 2017-06-13 och om i sådana fall 2, för skadestånd  för försenad vård.)

På ÖNH (Öron Näsa Hals), Öronmottagningen Läkarhuset ************ Stockholm 2017-06-13 så var jag uppe hos en ÖNH Dr K***** L****** som jag via min husläkare bett att få en remis till för att kolla adenoid och fråga om nål in i höger maxillarsinus vilket ÖNH Dr U *** K *** föreslagit mellan 2010-2012. Jag berättad även om mitt bubblande i höger öra och hon frågade om "låter det så här" medans hon knackade hårt i ett skrivbord , jag svarade nej , det låter mer som bubblande och berättade att detta bubblande kunde väcka mig på nätter, lika säkert som tex telefon som ringer eller dörrknackningar.

Jag var ren i näsa och berättade att jag hade sköljt med massor av kolloidalt silver och nyligen haft en antibiotika kur och var där för att fråga om i huvudsak adenoiden om den var stor ännu som en ÖNH Dr J*** K**** beskrivit också 2012 trotts antibiotika kur innan undersökning och röntgen eller om jag kunde få en nål.

Hon beställer CT röntgen (Se bifogade svar ) och jag får ett brevsvar där nål bedömts som onödig.

2019 då jag får fyra CT svar från mellan 2010 och 2017 , så beskriver svar nummer 1 och 3 att det är opererat på höger sida också ,nummer 4 som hon begärt så står det om ett stort hål på höger maxillarsinus och som möjligt postoperativt. Jag förstod ju då varför en smal nål bedömts som onödig, men inte heller hon informerar mig om detta hål som en ÖNH kirurg med sin fiberoptik beskriver klart och tydligt flera gånger är ett uppförstorat hål från 2-4 m till 7 mm och ytterligare ett hål på 6 mm på höger maxillarsinus plus ett håll minst på vänster sida som är 12 mm.

Som jag tidigare sagt så hade jag fått veta att jag hade hål på även högra sidan så hade jag kunnat peka på, då läkarna ställde sig kallsinniga till att jag hade samma besvär som tidigare på vänster sida även fortsatt i högra, att slemhinnesvullnaderna beskrivs flera gånger som 10mm om det inte varit hel täta bihålor och att 6-7 mm täpps igen så det har ingen effekt.

Något mer om mitt högra öra hände inte heller utan jag fick vänta till november 2021 då jag fick ett rör insatt och bubblingar och tryck försvann. Örat blev först bra några månader från november 2019 då jag opererades i Estland men startade igen vid Covid misstänkt infektion mars 2020 



Blogg sidor nu hitintills i detta ärende sedan ca 1 vecka :


 

Inga kommentarer: