fredag 6 maj 2022

Del 10 B Dags ta upp JK anmälan mot LK gruppen i detta inlägg (10 B). Delar av historik från 1997 och framåt som är bifogat till JK anmälan ärende 2022/1225

 Börjar publicera delar av historiken och dagböcker som jag bifogad JK anmälan 2022/1225 men lite ner kortat och tillsnyggat här. Detta är de första 8 sidorna av de 130 sidor, som jag delade med JK, som jag publicerar. Förmodligen Palme belönings sökare , utförare av mordet, privat och statliga spanare som arrangerat detta minst 25 åriga helvete. Vilka resurser ... kan vi finna mördaren här (se del 5 om mitt tips)?

Kallar delen JK historik blogg del 10 B

 

12 Det gick ett par månade och  

en dag så hade jag sagt till henne att det var nog lugnt med denne ”jib” och jag behövde nog inte kolla längre

( jag ville ordna jobb mm och tänkte väl att Jib hade gjort, om än mycket för grov i munnen med hoten etc, nog bara en ”vanlig” tabbe som nu gått över, man utgick från sig själv då man svurit mm men man har ju haft vett, och tänkt att denne måste skämmas något ohyggligt då hasch ruset skingrats i skallen )

men hon ville absolut att jag skulle vara på hennes jobb , så jag var där.

 

Tror men mins ej säkert om det var samma dag men jag satt och drack en stor mellan öl och åt en kött bit ( mins ej om det var fläsknosett eller vad, ointressant men jag försöker ta lite detaljer i alla fall ) och funderade lite, och kom fram till att denna brud är värd att satsa på så nu går jag ut och ordnar ett jobb.

 

Nästan samtidigt då jag tänker detta så kommer ett Gäng med 8 st på led in genom dörren förbi dörrvakten, min första tanke var att dessa gossar ( såg tufft ut )skulle man ha haft att tillgå då ”Jib” och de var där innan

(jag hade ringt lite vänner innan men de tog detta inte på så stort allvar, de var väl upptagna med både det ena och det andra och tänkte väl att det bara var vanligt tjafs)

men så känner jag igen en av dessa som han som kom fram till mitt bord gången innan, och de fortsatte in i lokalen, jag satt på ena sidan av en avskiljning och dessa gick alltså utmed baren.

 

 Jag reste mig upp och tittade på ägaren och tänkte typ ring några snabbt, han slog ut med händerna som att han inte kunde göra något så jag sprang längs insidan av lokalen och gensköt dem innan köket där jag misstänkte att ”lena” hade gått in.

Den som då gick först var ”Jib” , jag sade tjena och han sade tjena och frågade vad han ville typ ( jag var spänd som fan och tänkte att det är bara att slå så hårt som möjligt när det brakar loss och ta han först av alla ) han snackade om att han ville ha hyres pengar för att "lena " bott hos han mm ena (invandraren A )stod med en laser penna och lös på min hals jag frågade hur mycket mm och hade tänkt ordna det bara det blev lugnt runt oss , efter ett tag då ägaren och vakten bad dem gå så började de gå och samma ”invandrare A ”sade följ med ut, men mitt intresse var tillgodosett, att skydda ”lena” , så jag bara vinkade avböjande åt han.

 

Nu började ett febrilt ringande från min sida , vet ej om jag var för lugn eller vad men jag fick bara höra att ring igen typ om det händer något.

( jag hade förstått att om man var packade eller liknande , men jag hade faktiskt ställt upp på andra i liknande fall och tyckte att det var fördärvlig att inte ens någon lånade ut till en ”försäkring ” typ mm Och den saken vill man ju inte tjata om då de finns de med egna problem , plus att jag tänkte att dessa kanske satt sig i respekt hos vissa då pengar är makt mm)

 

”Lena” hade sagt, ring inte för många hit, och ingen kom så det kändes väldigt ensamt just då . Hon sade att jag förstår om du lämnar mig nu , jag sade att jag blev bara mer arg av besöket ( vilket var sant) .

 

Jag pratade med någon om hur många dessa var och jag trodde att de var 6 st men han vakten sade att de var 8, jag hade väl bara koncentrerat mig på de närmast mig. Senare så var det någon som ringde restaurangen och sade att de var 70 stycken och ytterligare senare så ringde de igen och sade att de var 400 stycken och att vakten ( jag? ) skulle bort där ifrån snarast . Jobb mm var åter igen bortblåst från min tankevärld då gällde det att fortsätta skydda.

 

Jag drack några öl och sade att det är helt ok för dig att ta någon som kan skydda dig bättre än mig , då jag vare sig hade pengar till ”Försäkring” eller andra ”försäkringar” , hon ville inte det , (jag tänkte att jag kan inte garantera hennes säkerhet och det var upp till henne om hon ville ha mig kvar )

men sade sig vilja prata med en man ( som tydligen var mycket känd i vissa kretsar.)

 

 Han blev ihjälskjuten på denna restaurang några år senare av en vettvilling som öppnade eld med automatvapen rakt in i en fullsatta restaurang, jag kände han inte men såg han något år efter starten på bråket på Globen och han hade en liten unge med sig så det är tråkigt utav den anledningen också. Jag bara brukade innan nicka hälsande på han och han samma, på restaurangen )

och då han kom in på kvällen så gick hon fram och pratade med han, hon sade att hon kunde lämna sin lön ca 10 000 mot att han typ pratade med Jib , Mannens polare reste sig hastigt upp och kollade sig oroligt runt.

 

13 Det var en turbulent tid för både henne och mig vi grälade ofta mm

jag hade ännu inte ordnat något ”försäkring” hade bara två ”köksredskap” innan för jackan.

 

Jag satt dagen efter och kollade på restaurangen, hela tiden mot dörren. Dagen innan så hade det bara varit en person ( gäst) som stod i baren då de 8 kom in, men nu så var det fullt och jag kände mig spänd men ganska lugn, men då tränger det sig förbi tre st med jackorna på

 

( i dörren där vakten stod så var det även garderob där alla måste hänga av sig)

och då dessa var svart håriga som dagen innan så trodde jag att de var dessa (invandrare A:n ) a:n igen så sprang jag upp till ”lena” som stod vid barens rundningen ( där de hämtade beställningarna ) och sade; in i köket och kollade samtidigt på de som kom in , men såg sedan att dessa var från lugna gatan , och ”lena” sade ta ”det lugnt nu ”

 

( hon skämdes lite över mitt utfall , men ingen som inget visste kan ha uppfattat det).

och dessa tre kom fram till vårt bord där jag satt och även en från krogen bl.a. och de snackade medan jag kollade dörren hela tiden. Platsen var perfekt då den var längst bak och ingen kunde komma bakifrån och man hade uppsikt över lokalen.

 

 

14 Ett tag efter detta hade hänt så åkte jag tunnelbanan , mins ej om det var till eller ifrån restaurangen, men jag satte mig i början av en vagn och som alltid ryggen mot väggen ( man såg övriga vagnen, detta var i samma stadsdel i alla fall) då en kille (Invandrare A:typ) ,mins ej om han var där innan mig eller steg på efter mig men han började söka ögonkontakt ( tror att vagnen var för övrigt nästan tom ) och då jag tittade om det var någon jag kände tittade han argt bort och detta upprepade sig hela tiden tills jag steg av då han sade "poff" klart och tydligt bakom min rygg.

 

 Jag vände mig inte om utan ignorerade han och då jag ville förringa JiB och kompani för mig själv och givet ta de fyra hundra som skrämseltaktik så försökte jag intala mig att han hade hostat , men jag visste att han sade poff, och vissa tankar började stiga upp ang de 400 st. Jag  hade hört att han umgicks med pundare ( han hade ju en spelklubb mm ) tänkte att 400 av detta slag kanske inte är så svårt att skaka ihop, men intalade mig åter att det ”bara” var de sammanlagt nio ( det var ju en svensk med gången innan) som jag hade mot/runt mig i värsta fall och att han på tunnelbanan hade hostat.

 

 Jag tänkte att annars så måste de ju ha mig under uppsikt, och så kloka och organiserade kan väl inte sådana som hotar på sådana ruttna sätt vara, tänkte jag min då lyckliga idiot. Jag menar vad är det för människor som backar upp en sådan sak som att hota tillbaka någons ex? Att en person är beng är ju en sak men flera???. ( Det var väldigt väldigt väldigt mycket jag inte visste på den tiden , tillagt 2022-05-06

15 Vet ej vilken dag men det var kort efter att de 8 hade varit på besök och vi satt på en krog vid Västerbron och åt då hon ringde till vissa och hon fick höra att mannen på hennes jobb hade tydligen pratat med några så att de inte skulle störa där hon jobbade.

 

16 Det tog slut någon tid efter detta och hon gick åter till Jib (?????)

jag fattade inget , jag hade frågat henne om hon någonsin gick tillbaka om det då i sådana fall var av fri vilja hon sade att i sådana fall så var det ej av fri vilja.

Jag ska hoppa lite framåt då efter tiden då hon gick tillbaka så var det lite struligt och jag mins inte allt kronologiskt men ska skriva det som hände, under en tid då allt var lite rörigt, dels det allvarligaste hotet ditintills.

Det var i alla fall sommaren 97.

 

17 Det jag mins dels av episoden skriver jag nu ner, det hade varit lite tjafs med JiB på telefon och han hotade att döda både mig och ”lena” om vi träffades bakom hans rygg bl.a. så hade jag flyttat till ett ungkarlshotell för att vara i stan om hon behövde mig.

 

Vid ett tillfälle så var jag inne och handlade på Konsum mittemot hotellet  och det kommer in tre (tror det var tre minns säkert två) tre invandrare A och ropar "var är han" " var är han" och jag känner igen den lilla av dem då han var en av dem som var inne på hennes jobb och lös med laserlampan ( han är ganska lite men det tog lite tid att känna igen han då han hade håret som var långt uppsatt på något sätt) jag ignorerade dem ( visste inte vad annars göra ) och han gick förbi mig i kassan och ut.

 

 Jag blev skakis då jag tänkte att de kanske väntar utanför hela gänget, så jag bad kassörskan att få låna telefonen då jag sade till henne att de kunde ha varit ute efter mig.

Såg att de hade en Volvo lite äldre modell utanför och då den åkte så struntade jag i telefonen och gick ut ,och såg ett bränt foliepapper ligga vid kanten där de stått, jag har hört att man kan röka både tabletter och heroin på detta sätt och har sätt det någon gång tidigare så jag förstod direkt vad folien troligen använts till.

 

18 Nästa episod består i att jag bland annat hade träffat en hygglig kille ( invandrare C ) och vi bodde vägg i vägg på ungkarlshotellet . En dag då jag kom dit så var min dörr uppbruten och jag fick veta att det stått två killar utanför hotellet och verkat vänta på någon under en längre tid (invandrare FR och en Svensk) och jag fick uppfattningen att det var samma som hade varit inne hos mig av ( invandrare C ). De hade även gått på listen utanför och ( en våning upp) gått in hos han också, ingen hade ringt polis eller så

( detta ungkarlshotell är inget man bor på, vet det nu då det var ett visst klientel där , nämner det bara upplysningsvis ).

 

Jag kontaktade polisen och skulle beskriva vad de snott

och jag sade både det ena och det andra , jag ljög frisk då jag tänkte att ungkarlshotell kanske har en försäkring mm och jag behövde pengar snabbt.

 

En annan episod efter, så bestämde vi träff och han skulle ta med sig alla man han kunde hitta och ta hand om mig, jag sade att det är ok kom bara, och jag började jaga en "försäkring" ( var ordentligt trött på fanskapet ) och hade fått ett löfte om det men då dagen var inne så hade jag inte fått ”försäkringen” så jag ringde upp och avbokade . Och jag fick inte träffa ”lena” mer om inte det var slut mellan han och henne mm mm.

 

19 Det var en del strul och vid ett tillfälle mins inte riktigt när, men hon hade blivit förd till en lägenhet i Hammarby och då jag ringde ( mobilen ) så frågade jag om det var frivilligt, (jag hade träffat henne efter det med ungkarlshotellet ) och hon sade ja , men det hon lät konstig så jag blev orolig och ringde hennes anhöriga och sade att jag inte vet om man bör ringa polisen eller inte mm.

 

20 Fick tag i en lite Försäkring”

Det kan tyckas lite rörigt nu och det är det för punkten ovan så mins jag inte om jag varit i ”lenas” hemstad med henne eller ej , jag har ingen direkta referens punkter och i en punkt nedanför Så blev jag så chockad efter ett samtal där jag inte fick hjälp av polisen.

 

21 Vi blev ihop igen, tror att hon var i sin hemstad då och jag åkte buss ner, var på bussen och kom i samspråk lite med en man som läste Expressen och då jag var klar med min Aftonbladet så fick jag låna hans och då jag erbjöd han min tidning så sade han, ”jag tar inte i skiten” . (Jag har hört det uttrycket senare också i denna historia,mins inte just nu men kanske senare för det var lite lustigt, tror det var på en Pub som jag kommer till senare).

 

Kom till hennes hemstad och hon visade mig lite runt och vi badade mm, minns inte om det var denna gång då jag var där men hon fick solsveda i ögonen och handlade ögonsalva som hon blev gul i ögonen av ( jag var där två gånger kan ha varit tre ) men då jag

inte mins de separata gränserna så att säga så skriver jag vad som jag minns där ifrån i en gemensam del.

 

1:a vi var på stranden och sedan så ville hon ha en Cider och vi gick upp till Restaurang som hade en uteservering i gatan , och hon gick på toa jag noterade att det stod en man ( inte storväxt eller så ) svensk / nordisk och kollade på mig och då jag tittade så tittade han bort och vi höll på så några gånger och tanken slog mig att detta kan vara något men jag slog bort den tanken och tänkte att nu är jag övernojig då vi ju är i långt från Stockholm ( mannen stod vid entrén där ”lena” hade gått in ).

 

 Då hon kom ut så blev hon upprör då hon hade sätt mannen på stranden tidigare och nu stod han alltså utanför entrén och undrade varför jag inte åtminstone hade rest på mig då jag sett någon vänta, jag kände mig lite dum då jag ju hört att JiB hade varit i hennes hemstad med henne och att han även ringt dit och hotat dem, men jag tänkte att ingen kan ju vara så djävla elak/sjuk att han menar allvar med sådana hot , bör tilläggas att jag har nog varit ful i munnen någon gång på fyllan.

Men hade jag yttrat det han sagt så hade jag bett om förlåtelse tills de spytt på mig, och om jag varit i närheten av dessa hot så hade jag gått och gömt mig ett bra tag, men denna kille hade ju sagt detta i nykter tillstånd(?) och även suttit i fängelse för det ( öppen anstalt ) och tagit med sig ett helt gäng för att försvara sitt agerande, så någon skam kunde man ju inte vänta sig där. så jag skämdes lite då jag ju hade tänk tanken att det kunde vara något och inte gått fram och spelat att jag också skulle på muggen.

 

2:a Hon kände sig misslyckad och ville åter till Stockholm, då hon dels gått på dans skola i flera år så ville hon förverkliga/göra karriär typ och jag ville absolut inte att hon skulle tillbaka just då, men hon ville det och vi tjafsade om det , och jag vet inte om det var då men tidigare så hade hon pratat om pengar, och att JiB hade mycket mm, och en gång tidigare så sade hon om inte jag ordnade pengar så skulle hon gå upp och (censurera lite här) med denna JiB ( hennes ord ) för att få pengar ( jag hade då sätta vid det tillfället runt fyra månade och vaktat henne mot denna person på hennes jobb, så jag blev inte glad).

 

Jag  hade förstått att hon var impad av sådana killar så jag ljög och  sade att jag är lika som värsta ganstern och då lös intresset och hon pratade inte på ett tag om att åka till Sthlm . Jag tänkte att hon var lite fånig, men var glad då hon inte verkade så ivrig att åka tillbaka. Vi cyklade runt och kollade villor mm och snackade om att bosätta oss där mm

( vilket jag tyckte var en djävligt smart ide)

Klart till hit den 19/12-2010 kl 17:21 ( första genomgången dit klar 2010 , skrev ju allt runt 2003 -2004, men är klar efter lite finslipning hit nu i dag den 2022-05-06 )

22 Jjag tror de var Jib som ringde mig , jag tror jag satt på en gräsmatta i Hammarby , och sade att alla vi 8 man som var på ”lenas” jobb är nu på väg upp till din (nn nn) och ska "skända" och döda denne jag blev först arg och sedan rädd och han garvade och upprepade ”alla vi som var där är på väg upp till ”Den adressen” jag tänkte att han vet ej adressen eller nåt men tänkte senare ( någon sekund) att han kunde ha tagit den av ”lena” , jag ringde polisen (och hade inte för vana att göra det) och bad den manlige operatören att ställa en målad (som jag uttryckte det) polis bil, inte en civil, utanför den adressen de hade hotats att gå upp till, men han sade att det skulle de ej göra.

 Och jag blev uppgiven /förvånad då han nekade och jag hörde att han flinade till , jag tänkte snabbt och var tvungen att få dem dit så snabbt som möjligt och sade då med Kylig röst , jag heter Lars Schnell  och är en galen rånare, jag har en Kulsprutepistol och kommer att knäppa dem en efter en , då blev det mer fart på han och han frågade, "Vem ska du skjuta", jag svarade de som hotar den på adressen , och han frågade om de hotade mig per telefon ( eller liknande ) och han tog mitt mobilnr då jag sade att jag fått hoten på telefon.

 

Mins inte vad jag företog mig efter det men jag var lite förlägen efter att ha dels ringt polisen så snabbt men det var i chock och förvirring då jag trodde inte att folk kunde hotade på så sätt och gå lösa och beskrev situationen för en vän som hade kommit vid ett tillfälle efter restaurang hoten och han sade att det var väl ok att ringa då ( detta var 1997 ).

 

23 Jag tänkte denna man är inte klok , har inget vett mm och han kan vara farlig, hade hört att han hade gott om pengar och även startat en pub i Spanien ( tror det var där )mm och han rör sig med b.la. (invandrare a ), pundare mm ( han är tydligen halv invandrare a själv ) vid ett tillfälle så hade ”lena” frågat honom om hur han hade kunnat hota hennes nn nn på det sättet, så hade han svarat att han hade sett det på amerikanska långfilmer och då han måste ha varit över trettio år 1997 så undrar man vad det är för galning här som går lös, och att han fick med sig folk är ju inte klokt.

 

 

 

24 Vid ett tillfälle så ringde ”lena” alt jag och hon var konstig lät heroin påverkad och jag har inte så mycket referenser a.n.g heroin då jag inte träffat så många som använt det, men vet hur de ser ut då jag ser dem men vet alltså inte så mycket om det kan t.ex. höras på rösten.

 

Jag frågade om vad hon tagit och hon visste inte och då jag hörde att hon höll på att somna

(så mycket visste jag i alla fall då jag hade en kille i bilen som precis hade tagit heroin och sedan somnat så tänkte jag att” bra låt han sova av sig skiten ”,

men fick veta senare att de är nära döden då de har precis tagit och faller i sömn = överdos)

och jag ville snabbt kolla.

 Jag var på en adress och tog med mig ett par prylar ur en verktygslåda (dels för att Jib hade påstått att jag försökt mörda han genom att jag skulle ha bytt en säkring mot ett gem i hans bil som hade börjat brinna och han nämnde en massa namn som hade tydligen åkt med,

 

 Och dels för att vid ett tillfälle då han ringde mig så hade jag sagt att vi kan väll prata om saken och att jag kan vara där på fem minuter , men då skulle han ha ett helt gäng med sig och jag frågade om jag såg dum ut mm så jag tänkte att han var för skraj och hade ett gäng runt sig, mera så hade ”lena” sagt att han hade erbjudit folk pengar för att söka rätt på en adress )

och hade ringt en kille som varit tillsammans med en tjej från ett pub/fik, och han av alla kom och skjutsade mig och då jag såg henne i trappan så kutade jag över och hämtade henne.

 senare då hon åter var uppe hos han ( jag vet att det hela verkar helt dumt nu men jag gick på det hon sade först att hon inte var frivilligt tillbaka )

så hade han blivit liv rädd då han hört att jag varit utanför.

 

25 Vid ett tillfälle så (Kommer ej ihåg kronologin men det var någonstans efter att jag ringde polisen ) så var jag uppe hos en bekant som var en flitig utlands resenär och drack, vin och öl tror jag, jag var helt tom visste inte vad jag skulle göra, ville inte tänka på det som hänt, jag hittade ingen mer lösning på problemet jag kunde inte ens ringa polisen för de struntade tydligen i folk runt omkring mm mm , och när det jag drack nästan var slut så frågade jag resenären om han hade mera dricka , men sade att han ej hade det .
 

Han gick och lade sig och efter en stund så kollade jag hans barskåp och hittade en halvfull Jägermaister, drack den och sedan mins jag bara att jag först stod på en Statoil och terrade 90 000.

Jag var helt djävla borta och dels så hade jag i skallen att polisen inte är i riktig knipa att räkna med och dels så var jag tydligen rädd som fan för ett annat hot/varning sedan ganska långt tidigare från en lirare som bland annat helt plötsligt hade poppat upp nu mm mm.

 

Jag fattade inget då jag någon/ några dagar senare kom till sans, och jag tänkte att jag måste ha blivit galen av all den stress jag varit med om.

Men ”resenären” som jag snart talade med sade att han hade sagt att han inte hade något att dricka då denna flaska hade han haft med sig till ett ställe utomlands , och haft med sig ca 7 gram amfetamin upplöst i flaskan , och således så var det säkert minst 3,5 gram kvar, och det hade jag druckit. Jag vet ej vad en sprutnarkoman tar men det rör sig nog max max max om 1 gram, och det var förklaringen .

 

Han sade att han hade vaknat då jag var på väg ut och

han hade frågat vart och jag hade tydligen svarat ; jag ska fixa (eller liknande) en person

 

Jag blev lite skraj över att ha varit så borta och hade sagt sådana ord, och visste ej om det var vanligt skit snack, eller om jag kunnat göra något dumt i den pressen/situationen så jag tror att jag började gå på AA möten (såg ofta "Kalle" tidigare vara på väg till sådana )

och sedan så gick jag en 14 dagars Minnesota kurs (jag har inga alkoholproblem men var inte rädd för att testa olika saker och var något av en högkonsument men folk kan använda sådant emot en senare).

 

Lena” var intresserad först att gå på AA möten då hon tyckte att hon drack för mycket i jobbet ( hon var tillsamman med mig ett tag men efter ca 1vecka på Minnesota så tog det slut) men tvekade, Minnesota kursen var intressant men jag kände inte igen mig samma som på AA mötena (visst var man ofta på puben efter jobben och så och hade tänkt att livet går inte bara ut på det men märkte att det var det man orkade med tunga jobb och eviga infektioner i bihålor, oupptäckt astma mm och det var trevligt med folk och ett par tre öl ) .

 

Mötte en croupier där som hade att bord på ett ställe på Kungsholmen (som jag kommer till senare )

så jag gick kvar tills det var slut och hade en kontakt där (då kontakten sade att det såg bra ut om man som jag hade bliv ut av med körkortet plus att jag ville att allt som hänt skulle lägga sig) gick hos henne Mins ej vad hon heter men såg henne på tv för ett tag sedan, i somras tror jag det var.(obs på tidigt 2000 tal, vill ej var för precis )

 

De tog blodprover mm och då jag jämt var förkyld så hade jag spenderat en förmögenhet på hälsokost då läkarna inte hittade något och jag tänkte att det bara var jag som var gnällig och att alla andra också var jämt förkylda (visst hade jag förstått att det inte var något normalt men då man gått till läkare innan som sagt att det är nog normalt för stunden så vad skulle man göra då man inte heller ville kännas vid att man var sjuk speciellt då man kunde jobba stenhårt ?) , och hon sade att du har alldeles för mycket näring i blodet( Blodvärdena Hb och Evf ? tillagt nu 13/2-2022 då jag utreds för blodsjukdom ) , och jag sade att jag äter mycket hälsokost då jag jämt är förkyld.

 

26 Mötte ”lena” ett par gånger till

 

27 Jag ordnade jobb och jobbade.

 

Inga kommentarer: