fredag 6 maj 2022

Del 10 A Dags ta upp JK anmälan mot LK gruppen i detta inlägg (10 A). Delar av historik från 1997 och framåt som är bifogat till JK anmälan ärende 2022/1225

 Börjar publicera delar av historiken och dagböcker som jag bifogad JK anmälan 2022/1225 men lite ner kortat och tillsnyggat här. Detta är de första 8 sidorna av de 130 sidor, som jag delade med JK, som jag publicerar. Förmodligen Palme belönings sökare , utförare av mordet, privat och statliga spanare som arrangerat detta minst 25 åriga helvete. Vilka resurser ... kan vi finna mördaren här (se del 5 om mitt tips)? Kallar delen 10 A ( https://larsschnellsblogg.blogspot.com/2022/05/lanksamling-for-att-kunna-hitta-lattare.html

 Del 1 av punkterna till JK

Inledningsvis så tar jag med  detaljerad beskrivning som  andra kan vittna om. Övrigt är minnesanteckningar i så kallad ”bokform”  , utifall att någon skulle hitta den inna jag viste vad göra av informationen , som tex anmälan.

 

 

1.      Punkter till boken 1997 Del 1

 

Jag lämnar lite memon från tex 2003 som raden under , men det är den 19/12-2010 som jag börjar göra den som sagt publiceringsklar utan för mycket namn som inte ska bli drabbade utav hastiga hämnd, utan låta folk besinna sig lite, och ta lärdom av detta och eller fängelse också, jag önskar ingen skada på någon, alla kan hamna i situationer där de löser den på fel sätt även om de är egentligen bra förövrigt.

(Skriv Start datum: Söndagen den 9 november 2003)

Först lite bakgrund som kan förklara en del skeenden senare.

 

1.Hösten 1996 umgicks med En kille (kan kalla han för ”Janne”) från en förort bl.a. , vi var ofta på en krog i en stadsdel i närheten av hans bostad där jag ”kinesade ”ibland då den jag hyrde av på kungsholmen sålde sin lägenhet.

 

Innan jag började umgås med han igen

( hade avbrutits kontakten ett tag efter en olycka som han satt vid ratten vid, men som jag 2007 ,-obs inte 1997 utan 2007- kom på hur den måste ha gått till då jag satt bredvid och polisens beskrivning med däcken stämde inte.

 

Och jag sade till han att vi måste gå direkt till polisen och berätta precis som det ligger till. Men han väntade ett par dagar för att röka brass mm , han mådde inte så bra milt sagt, men jag tyckte att han var dum som inte gick upp på en gång.

Efter ett tag så gick han upp och när jag visste att han var där så gick jag också upp)

 

så hade jag träffat några ”bönder”( var ifrån en bit uppåt landet) genom en person och vi hade kul, men så såg jag att ena killen-kan kalla honom för ”kalle” - hade bekanta bland skinnhuvud och sk högerextrema .

 

Jag fick genast ett dilemma då jag aldrig har gillat nazister (vem kan göra det efter förintelsen?), men så tänkte jag att ”Kalles” tjej var ju av annan religion( Invandrare från J i Europa) och jag kunde ju alltid så några frön, genom att berätta att jag hade utländska vänner .

 

Skinnhuvudena verkade acceptera det , men det var värre med den ena som jag såg oftast då han inte verkade gillade några svart håriga över huvud taget (han är död nu tillagt 2022-05-06) , en gång så sade denne att jag sagt en massa skit om några gäng då jag gått och lagt mig full ( och jag tänkte det stämmer nog inte då jag hade inget agg mot åtminstone minst det ena gänget och inte funderat på de två andra , fick höra att han gjort samma sak senare då denne pratade med en person , och beskrev det som ett skämt då folk inte kan svära på att de inte sagt skit då de varit packade och inte vet om de fått en minneslucka , mycket obehagligt skämt.

 

Kommer att beskriva två sömnprat i boken som jag själv varit med om på riktigt, men med theralen och alkohol, hot, stress, trakasserier, börjat tröttna på situationen och krigsliknande beredskaps situation runt omkring

 

 

2.      Efter ett tag så tog det slut med kalle och hans tjej och han träffade brudar på löpande band men han började också kröka mycket och tog amfetamin och tabletter varje dag och han blev jobbig i största allmänhet.

 

En gång i Fruängen så fick han ett snedläge på sin nya då varande tjej som jobbade på skattemyndigheten och började armfäktades på henne jag särade dem och han gick in i sov rummet och hämtade sin pistol och riktade den mot henne var på jag tog hans arm och hand och riktade pistolen mot bokhyllan och sade " nej nej nej" ,var på han släppte pistolen ( kaliber 6,35) så att jag kunde stoppa på mig den, tjejen hoppade som en gasell genom rummet och sprang ut , han hade sagt ett par väldigt knepiga saker innan men de var så knäppa så jag trodde att han skojade alt visade sig tuff då han fått kontakt med vissa kriminella.

 

Han var nog egentligen en snäll person men hade blivit blåst på dels pengar ett antal gånger och dels börjat med en massa droger och det kan nog göra vem som helst beng. Han började senare på AA och bl.a. gifte sig med en polis som han känt sedan tidigare. Och sist jag hörde något från han så hade han blivit ordentligt religiös och skilt sig.

 

3. Många av han från förorten ( ”Janne”) kompisar roade sig med att raka sina huvuden även utlänningar, och en kväll så satt jag där och väntade på något och hade druckit Whisky mm då jag såg hår trimmern, och jag var ganska långhårig men tänkte att jag vill inte se ut som ett skinnhuvud

( även fast det var på modet då att raka skallen, speciellt för begynnande flintskallar vilket ser fan så mycket bättre ut än överkammat )

men efter någon Whisky till så började jag fundera på om det inte gick att få ett par centimeters stubb, och efter ytterligare någon Whisky skred jag till verket, gick in i badrummet, ställde in trimmern men gjorde fel , jag lade ner den och då det var mitt i pannan ( förbannade Whisky) så jag blev tvungen att raka av allt ,och det var kallt ute .

4. Jag var efterlyst för inställelse i fängelse då jag hade en månads fängelse straff att avtjäna. Och hade som princip att aldrig åka i en stulen men en kväll så skulle vi in till stan och polaren hade en ny stulen bil . För det mesta så var det nya BMW som tjuvarna tog , men denna kväll så var det en motor svag ny Audi )

 

5. Vi åkte in till ett ställe och då vi kom fram så sade de som vi mötte att det blev ett djävla liv på en frekvensmätare precis innan vi hade kommit fram,

det fanns en mätare som mätte radio frekvenser och man kunde nog ställa in den på ett specifikt band (polisens) för att sedan programmera in den frekvensen man hittade på en scanner så att man kunde tydligen avlyssna trafiken på radio , trådlösa telefoner mm

 

6.Efter ett tag på stället så åkte vi där ifrån och han gasade på då han byte fil i en tunnel inne i stan, och vi ser direkt en polisbil samtidigt som han gör manövern som lägger sig bakom och sedan sätter på blå ljusen ,var på det börjar en jakt.

 

Jag hade hört om hans jakter tidigare, då folk kommit haltande och sagt att vi hade jagen och det var ”Janne” som körde ( det slutade oftast i skogen alltså) så istället för att vi skulle köra ut på motorvägen där hastigheten skulle kunna bli mycket hög

 

( Som jagad  blir man ju tvungen att hålla farten uppe hela tiden i en motor svagare bil , man kan ju hålla farten hög på rakorna för att ta det lugnare i kurvor om man har pigg motor, för att då man är utom synhåll, lämna bilen innan de larmats alla patruller i närheten.

Observera att jag rekommenderar ingen att ta efter detta, då död och skador uppstår lättare än man kan tro och det är en lek som kan bli andras och ens eget lidande, en rulle som inte går att backa, göra ogjort så stanna hellre vänligen)

 

och då de har lätt att stänga av avfarter mm så tipsade jag han om en höger sväng

och han säger då vi kommit på den vägen ( jag visste inte att det var mot Solna då )

"nej det är ju mot Solna".

Jag måste ge en eloge till polisen då det stod vid nästan varje korsning med bilarna på tvären med blåljuset på och stoppade trafiken (kl var väl runt 22-23 på kvällen så det var inga barn ute) färden gick på 50-70

vägar ibland över 170km/h och jag såg och tyckte att han vinglade mycket så jag försökte varna han för kurvor som jag såg mm han sade ”Håll Käften” en gång men jag fortsatte att peka på kurvor och märkte att han höll farten strax under 170 km då, och då gick det ganska stabilt , färden gick genom låst stål grind ut på gräsmatta mm .

 

Jag vände mig om vid ett tillfälle och fick se ett pärlband med polisbilars blåljus

I alla fall så slutade färden med att en civil polisbil flög över en mitt refugen och in i sidan på bilen, vi fortsatte några meter men det kom en civil till över mitt refugen så vi var instängda. Jag tittade på han och han höll upp sina händer och jag gjorde likadant då hans dörr slits upp och han ”sitter ” i luften , han blev utryckt så snabbt så att han i luften var i samma ställning som på sätet, sekunden efter ”sitter ”jag i luften.

 

 

Jag hör han ropa till en gång då de drog hans ansikte i asfalten och de som håller mig på marken frågar "vad heter din vän?" , och jag säger " fråga han".

Det kommer två poliser från någon annan station som var med i jakten och tar med mig i polisbilen mot Kronoberg dessa var mycket trevliga och skojade en del bl.a. ang biljakten så sade ena polisen "du liftade bara va?", med ett garv.

Såg polaren komma förbi helt blodig i ansiktet efter asfalts peelingen och jag sade att det var väl onödigt på Kronoberg.

 

7 Satt av månaden på en öppen anstalt (blev satt på den baracken med mest utlänningar och det var lite lustigt då jag var den ende med rakat huvud på anstalten) kommer ej ihåg vad den heter, det var många olika nationaliteter och svenskar i min barack. En invandrare kan kalla han te-mannen, som var mycket trevlig pratade jag en del med. Denna te-mannen bjöd hela baracken varje kväll på shai (Ett Te ) med honung.

 

Jag stötte på han vid ett senare tillfälle.

Muckade runt årsskiftet till 97, här börjar den egentliga berättelsen .

 

8. Muckade och en bekant, kan kalla han för pelle, som skulle hämta mig var mycket sen så jag fick gå in i baracken igen

 

9. Började åter gå på stamkrogen i stan.

10.Måste ha varit i början av året då jag var där ensam och satt i baren då en servitris, kan kalla henne för ”lena” som jobbade där men var ledig denna dag , kom dit och drack en cider( tror jag det var) och slog sig ner vid baren vid mig och vi började prata , hon berättade att hon hade problem med sitt ex, som bland annat hade ringt till hennes föräldrar och hotat att bryta armar och ben av hennes då 12åriga lillebror mm för att hon skulle komma tillbaka .

 

Hon berättade att han skrutit för henne om att då hans föra flickvän gjorde slut så hade han och hans vänner hotat bort hela hennes familj från Stockholm. Jag tyckte att hela historien var så rutten och då jag hade haft en riktig dåre efter mig då jag träffade en annan tjej några år innan som var med barn ( dåren var hennes ex) som hade hotat både med avsågat hagelgevär och 9mm pistol , men ändå hade bara gått på mig personligen

(man får ju hoppas att denne slutat punda och blivit bättre som person)

så tyckte jag att ”Lenas” ex var ett riktig kräk, vilket jag sade till ”Lena” att jag tyckte .

 

Hon hade anmält honom och han hade fått några månade i fängelse och besöksförbud (lappen med besöksförbud blev, fick jag veta senare inte inskickad av ”Lena” så det gällde inte).

 

Vi pratade om andra saker och sedan frågade hon om jag ville spela biljard och då hon var trevlig så jag sade javisst och vi gick och spelade lite biljard och hamnade hos henne senare på kvällen ( lägenheten var en kompis till henne som jobbade i musik branschens, hennes ex hade även hotat han och då jag senare träffade musik killen som verkade vara en hel trevlig kille så sjönk exet ytterligare i mina ögon )

Slutar här för dagen kl är nu 19:36 den 9 november 2003

Det är nu den 15 januari 2004 kl är nu 13:12 jag fortsätter med punkterna men i ett snabbare tempo och korta ner och utelämnar vissa saker nu, tar det väsentligaste och har förberett med handskrivna papper. Vissa saker kommer inte i kronologi , men kommer i största möjliga mån att ändras in för bokskrivandet.

 

11

Bodde hos henne på och flyttade till en annan adress i samma stadsdel ( under hela tiden så satt jag på hennes jobb för att dels kolla strul)

Vid ett tillfälle så kom det in en kille ( såg först bara han ) och tittade lite försynt runt omkring och jag förstod att det var något med han , (invandrare J), han kom fram och frågade om jag hade en cigarett och jag sade ja och han satte sig ner och började prata om ”lena” och ”lenas ex” , såg då två killar till som kom fram och då den ene såg mig så (en nordisk troligen Svensk) vände han direkt den andre var tydligen exet ( förstod det efter en liten stund ) killen som satt sade att vi har gemensamma bekanta och vi kan ju göra affärer mm, och då jag hade hamnat i ett bråk med två killar utan för deras adress

och han pratade (tror jag nu också ) om att ”lena”hade bott hos sitt Ex och att hon skulle betala halva hyran mm, jag reste mig efter ett tag för att kolla och då de började gå så sade exet JiB (blir lättare med initialerna på denne, så ”JiB” = exet) något hotande subtilare och sedan gick de.

Inga kommentarer: