fredag 27 maj 2022

IVO tar ej upp blodprovs svar på EPO, HB och EVF då vissa är för gamla.

 IVO tar ej upp blodprovs svar då vissa är för gamla och då det senaste redan var då jag var  under behandling med blodtappning så hade det fel svaret ingen mer negativ effekt.


Men det jag vänder mig mot är ju att man under många år har vid EPO test dels fått sänkta EVF och HB värden och samtidigt normala EPO värden där de lär varit ännu förhöjt och sedan som de visat sig subnormalt EPO egentligen om man hade  mätt rätt .  

EPO har ju länge varit känt ( var är oklart då VC inte vetat  och inte hematolog konsult tydligen heller för då hade ju fler tester beordrats )  att man haft  besvär att mäta rätt på de lägre nivåerna (subnormala) utan fått normala svar. 

Jag har ju länge haft en trötthet i kroniska sinuiten som var förhöjd emellanåt  efter en sepsis misstanke 2009, och ytterligare förhöjd   efter 2019  som jag misstänkt även delvis kan varit en extra snuva och sedan efter  Covid misstanke med konstig hosta och  kraftig trötthet  ett par veckor i  mars 2020.

 Så det hade varit bra om man redan innan tittat på blodvärden inte minst för att det kan var det som del orsakat sinuiten i och  med blodöverfyllda  slemhinnor av tjockare blod som tillsammans med smala gångar täppt till bihålor och orsakat "jäsningar" av bakterier som  anaeroba och aeroba  där i.

Därför som jag blev bättre  av antibiotika och om jag fått tappning och behandling redan 1997 så hade kanske åtminstone inte tröttheten och  inte mina öron problem, betydligt bättre och utan bubblingar efter rör insättning ,  varit kvar nu efter operation av bihålor?   





Inga kommentarer: